آفتاب

دانمارک کمک های نظامی به اقلیم کردستان عراق ارسال می کند

دانمارک کمک های نظامی به اقلیم کردستان عراق ارسال می کند

تهران - ایرنا - نماینده اقلیم خودمختار کردستان عراق در اتحادیه اروپا جمعه طی سخنانی گفت: دانمارک به زودی هواپیمای حامل کمک های نظامی به همراه 55 نیروی نظامی به این اقلیم ارسال می کند.

به گزارش پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، ˈدلاور آزکیˈ نماینده اقلیم خودمختار کردستان عراق در اتحادیه اروپا، گفت: دولت دانمارک تصمیم گرفته است طی چند روز آینده، هواپیمای حامل کمک های نظامی خود را به اقلیم کردستان ارسال کند.

وی افزود: دانمارک، 55 تن از سربازان و افسران خود را همراه با این کمک ها به اقلیم کردستان اعزام خواهد کرد.

آزکی با بیان این که نظامیان دانمارکی در هیچ ماموریت جنگی و نظامی شرکت نخواهند کرد، گفت: این نیروها تنها برای مدتی مشخص در اقلیم کردستان می مانند.

نماینده اقلیم کردستان عراق در اتحادیه اروپا یادآور شد که هفت کشور اروپایی از جمله کانادا، آلبانی، جمهوری چک، فرانسه، انگلیس و ایتالیا آمادگی خود را برای ارسال کمک های نظامی به اقلیم کردستان اعلام کرده اند.

این درحالی است که ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا عصرپنجشنبه طی سخنانی، داعش را تهدیدی برای عراق و سرتاسر منطقه دانست و اعلام کرد: از هر کشوری که با گروه تروریستی داعش مبارزه کند، حمایت می کند.

براساس گزارش ها، نیروهای امنیتی عراق دیروز حمله تروریست های داعش به منطقه ضلوعیه در جنوب شهر تکریت را خنثی کردند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از تروریست ها، روستای ˈصفرهˈ از توابع شهر ˈبیجیˈ در شمال تکریت را پاک سازی کردند.

برخی مناطق استان صلاح الدین از زمان حمله تروریست ها به استان نینوا، همچنان شاهد جنگ و درگیری بین ارتش عراق و تروریست هاست .

رسانام**9329**7074**1392
کد N472290

وبگردی