آفتاب

آلمان ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

آلمان ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

برلین - ایرنا - سخنگوی دولت آلمان ارائه هرگونه کمک تسلیحاتی به اوکراین با توجه به تشدید بحران در این کشور را رد کرد و گفت: برلین به هیچ عنوان به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کی یف فکر نمی کند.

به گزارش ایرنا، ˈاشتفن زایبرتˈ روز جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس اضطراری سران اتحادیه اروپا در روز شنبه (فردا) با دستور کار بررسی اتخاذ تصمیم های جدید در مورد تشدید تحریم ها علیه روسیه، خاطرنشان کرد: ما به همراه شرکای اروپایی خود درحال رایزنی برای مشخص کردن اقدامات بعدی در این زمینه هستیم.

زایبرت تاکید کرد: همه تمرکز دولت آلمان برای یافتن یک راه حل سیاسی برای کاستن از تنش ها و پایان دادن به بحران اوکراین است، اما برلین همیشه بر این نکته نیز تاکید کرده است که مسکو باید بر این مهم واقف باشد که ادامه مواضع و سیاست فعلی این کشور در رابطه با اوکراین هزینه های زیادی برای آنها بدنبال خواهد داشت.

سخنگوی دولت آلمان افزود: رییس جمهوری روسیه در مذاکرات خود با صدر اعظم آلمان وعده هایی داده بود که متاسفانه به آنها عمل نکرده است.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان نیز در تایید اظهارات سخنگوی دولت، یادآور شد: ما پیغامی از طرف وزیر خارجه برای همتای روسی داریم و آن این که مناقشه اوکراین راه حل نظامی ندارد و شرایط به گونه ای است که احیای دوباره جنگ سرد را هشدار می دهد.

سخنگویان دولت و وزارت امور خارجه آلمان در اظهارات خود همچنین بر ضرورت کنترل محسوس مرزهای شرقی اوکراین از سوی ناظران بین المللی تاکید کردند.

مارتین شفر در نشست خبری امروز خود همچنین ربوده شدن ده ها تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی های جولان را به شدت محکوم کرد و با غیرقابل قبول خواندن این اقدام خواستار آزادی هرچه سریع تر این افراد شد.

اروپام*4*456*1701**7074**1566
کد N472246

وبگردی