آفتاب
آیت الله محمدی:

افرادی که عقل سیاسی ندارند نباید وارد سیاست شوند/ کرامت انسان ها به خاطر فقر فرهنگی یتیم مانده است

افرادی که عقل سیاسی ندارند نباید وارد سیاست شوند/ کرامت انسان ها به خاطر فقر فرهنگی یتیم مانده است

همدان- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی افراد عقل سیاسی ندارند و نباید وارد سیاست شوند چراکه هرکس را برای کاری ساخته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه در این جمعه مناسبت های خوبی وجود دارد،  اظهار داشت: خداوند بعد از 50 روز جنگ نا برابر قدرت های شیطانی با مردم محروم و محاصره شده غزه و فلسطین یک پیروزی بزرگ عاید اسلام، جمهوری اسلامی و مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه شکست اسرائیل خفت بار بود و آنها اکنون در کما به سر می برند، بیان کرد: از استاندار بسیجی همدان به سبب اینکه با عقل صحبت می کند تشکر می کنم چراکه برخی افراد با زبان خود حرف می زنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه دیروز مصادف با ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) بود، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) از بزرگتری موهبت های الهی به مردم ایران است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه 10 روز دیگر روز ولادت حضرت امام رضا(ع) است، ابراز داشت: بین ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است و یکی از موضوعاتی که جای آن خالی است و کمتر دیده شده بحث کرامت است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال تاج کرامت بر سر انسان ها گذاشته است، ادامه داد: یکی زیر ساخت دین مترقی اسلام این است که جامعه بشری را از سستی ها و بدی ها نجات دهد و به بزرگی و کرامت برساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه موضوع کرامت انسان ها به خاطر فقر فرهنگی یتیم مانده است و یا به آن رسیدگی نشده است، افزود: اگر هم به موضوع کرامت رسیدگی شده در اختیار عموم قرار نگرفته است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه کرامت زائیده عقل است و اگر عقل نباشد هیچ نمونه ای از هزاران نمود کرامت شکل نمی گیرد، بیان کرد: نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر و هر کار خیر دیگری در سایه عقل و مدیریت عقل به ثمر می نشیند و یاری می دهد و اگر عقل نباشد زحمت ها از دست می رود.

وی با بیان اینکه اسلام دین عقل است و هیچ مصیبتی بد تر از این نیست که عقل از بین برود، اظهار داشت: تمام موفقیت ها، پیروزی ها، خوشبختی ها و سعادت بشر در گرو عقل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکایی ها بی عقلی کردند و داعش را ساختند، عنوان کرد: همین داعشی که آمریکایی ها ساختند سر خبرنگار آمریکایی را برید و اوباما بیان کرد که داعش یک غده سرطانی است و مبارزه کردن با آن آسان نیست.

آیت الله محمدی با بیان اینکه اسارئیل در جنگ 50 روزه زحمی و کشته های زیادی داد ولی نمی تواند این موضع  را رو کند، بیان کرد: روزنامه های کثیر الانتشار اسرائیل نوشتند که در جنگ 50 روزه اسرائیل با مردم غزه جمهوری اسلامی ایران پیروز شد.

وی با بیان اینکه اگر انسان پایبند به دین نبود باید عقل خود را به کار گیرد، اضافه کرد: کشور های اسلامی به روزگار نکبت گرفتار شده اند و فکر می کنن دین دار هستند و تروریست ها کودکان را می کشند و در عالم خود دین دار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه جریان ها برای ما درس عبرت است و اگر امت اسلام از روز نخست عقل خود را به کار می گرفت دچار تفرقه نمی شد، ابراز داشت: هفت میلیارد انسان بر روی کره خاکی زندگی می کنند و چهره هیچ دو نفری کاملا شبیه به هم نیست و همین موضوع در مورد تفاوت سلیقه نیز صدق می کند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه نباید تفاوت سلیقه ها موجب خشونت، پرخاشگری، کینه و غیره شود، بیان کرد: انسان عاقل در برابر کسانی که عقل آنها ضعیف است همانند یک پزشک است.

وی با بیان اینکه خداوند به برخی افراد سرمایه عقلی خوبی داده است، عنوان کرد:  کسانی که در جامعه عقل دارند وقتی ناملایمات و سختی ها را می بینند ناراحت می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید تمام جریان ها از رهگذر عقل تامین شود، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمود کسی که لباس روحانیت تن می کند نخست باید عقل داشته باشد بعد سواد ودیندار باشد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه در عرصه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ، مدیریت، خانواده، تربیت و غیره هر کجا که عقل به میان آمد کارها درست می شود، افزود: اگر عقل برداشته شود کار ها درست نیست.

وی با بیان اینکه انسان عاقل با مخالفان خود مداحمه می کند، بیان کرد: مداحمه یعنی جمهوری اسلامی ایران 33 سال با آمریکا مخالفت می کند ولی به جنگ فیزیکی نمی انجامد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه با دشمن باید مداحمه داشت و مداحمه به معنی نرمش قهرمانانه است، اظهار داشت: برخی افراد عقل سیاسی ندارند و نباید وارد سیاست شوند چراکه هرکس را برای کاری ساخته اند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند آرامش و امنیت است و نباید کوچکترین تنشی در جامعه وجود داشته باشد، عنوان کرد: 45 درصد هواپیماهای دنیا از آسمان ایران عبور می کنند و این به خاطر امنیت آسمان ایران است.

وی در ادامه در خطبه دوم  با بیان اینکه حج یکی از فریضه های الهی است، افزود: اگر حج تعطیل شود امت اسلام هلاک می شود و رهبر معظم انقلاب به همین دلیل راجع به این فریضه همت زیادی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت عنوان کرد: در هفته آینده روز مبارزه با تروریسم و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در پیش است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه اگر امامزادگان نبودند شیعه نیز وجود نداشت، بیان کرد: ایرانیان مدیون امامزادگان هستند.

کد N472236

وبگردی