آفتاب

ارتش پاکستان وارد عمل می شود

ارتش پاکستان وارد عمل می شود

مهر نوشت:

رئیس ستاد مشرک ارتش پاکستان بعد از دیدار با "عمران خان" و "طاهر القادری" از چهره های سیاسی مخالف دولت، با میانجیگری ارتش در اختلافات به وجود آمده میان مخالفان و دولت این کشور موافقت کرد.

به گزارش  الجزیره، ارتش پاکستان به عنوان قدرتمندترین نهاد حاضر در این کشور برای پایان دان به بحران موجود در آن وارد عمل می شود.

پاکستان از چند هفته قبل به دلیل حرکت هواداران دو چهره سیاسی این کشور یعنی طاهر القادری و عمران خان، به سمت اسلام آباد و تقاضای آنها برای کناره گیری "نواز شریف"از سمت نخست وزیری وارد بحران شده است.

تجمع این افراد در خیابان های اسلام آباد به ویژه خیایان های اطراف پارلمان موجب بروز مشکلات زیادی در پایتخت پاکستان شده از همین رو تلاش هایی در جریان است تا به تجمع حامیان قادری و عمران خان پایان داده شود.

در همین رابطه در ساعات پایانی شب گذشته این دو نفر با "راحیل شریف" رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کردند. این دیدار در حالی انجام شد که چند روز پیش نیز نواز شریف با رئیس ستاد مشترک ارتش دیدار و گفتگو کرده بود.

خان و قادری معتقدند که در انتخابات سال گذشته تقلب شده و نواز شریف با تخلف به سمت نخست وزیری رسیده است از همین رو باید از سمت خود کنار برود.

البته مخالفان دولت پاکستان به غیر از نواز شریف علیه 20 نفر دیگر از نزدیکان وی اتهاماتی را وارد کرده اند که گویا قرار است تحقیقاتی در این رابطه انجام شود اما با این وجود عمران خان معتقد است تا زمانیکه نواز شریف در قدرت است نمی توان تحقیقات مناسبی در این رابطه انجام داد.

میانجیگیری ارتش برای پایان دان این وضیعت در حالی است که تاریخ پاکستان نشان می دهد در اغلب موارد مداخله ارتش منجر به کودتای نظامی و روی کار آمدن یک چهره نظامی برای کشور داری شده و دولت قبلی این کشور یکی از معدودترین دولت هایی بود که توانست بدون مداخله ارتش دوره خود را به پایان برساند.

49261

کد N472232

وبگردی