آفتاب

تصمیم دادستان شوشتر درباره سرنوشت ستایش 8 ساله

تصمیم دادستان شوشتر درباره سرنوشت ستایش 8 ساله

پدر شکنجه‌گر «ستایش» با دستور ویژه دادستان شوشتر بازداشت شد.

به گزارش ایران، این اقدام قضایی در پی طرح شکایتی از سوی بهزیستی شوشتر صورت گرفت تا ستایش 8 ساله تحت حمایت قرار گیرد.
روز دوشنبه سوم شهریورماه ماجرای شکنجه‌های دخترک آفتاب سوخته انتشار یافت که در آن به سرنوشت عجیب این دختربچه در خانه پدری‌اش پرداخته شده بود. ستایش کوچولو مهمان روزهای گرم پارک محله‌شان در شوشتر بود که آثار سوختگی روی دستان و بینی‌اش، لباس‌های مندرس و چهره آفتاب‌سوخته‌اش نشان می‌داد وی گرفتار سرنوشت دردناکی است.
وقتی دخترک فاش کرد پدرش، وی و خواهر کوچک‌تر را مدام کتک می‌زند و او صبح‌ها باید خانه را ترک کرده و شب‌ها اجازه دارد به خانه برود و عجیب این‌که باز کتک می‌خورد تا اینکه اداره بهزیستی شوشتر وارد عمل شد. «نرگس بهداروند» سرپرست اداره بهزیستی شهر شوشتر در مصاحبه‌ای گفت: ستایش پس از پیگیری‌های این اداره و به درخواست مردم شکایتی را علیه پدر بدرفتار و مادرش به دادستان شوشتر ارائه کرد و خوشبختانه دادستان به این پرونده نگاه ویژه‌ای داشت و خیلی زود دستور احضار پدر و مادر ستایش کوچولو به دادسرا را صادر کرد تا علت کودک‌‌آزاری و سرگردانی این کودک بی‌پناه مشخص شود.
وی ادامه داد: پس از دستور دادستان مبنی بر احضار پدر و مادر ستایش، دستور تحقیقات و بررسی‌های اولیه با حضور نماینده دادستان و کارشناسان اجتماعی اداره بهزیستی شوشتر مبنی بر عدم صلاحیت نگهداری ستایش کوچولو به اجرا درآمد و در این تحقیقات متوجه شدیم پدر ستایش به موادمخدر اعتیاد دارد و صلاحیت حفظ و نگهداری ستایش را ندارد و دستور پذیرش ستایش به اداره بهزیستی شوشتر از سوی دادستان شوشتر صادر شد.
وی افزود: روز یکشنبه دوم شهریورماه سال جاری‌ ستایش رسماً با حضور «غلامرضا صدیق‌راد» مدیرکل بهزیستی استان خوزستان، معاونت امور اجتماعی بهزیستی و مسئول حراست بهزیستی استان و دیگر معاونت‌ها در بهزیستی شهر شوشتر پذیرش شد. بهداروند مدیر بهزیستی شوشتر خاطرنشان کرد:‌ ستایش به دلیل کودک‌آزاری، بی‌پناه بودن و سرگردانی در خیابان‌ها از پدر و مادرش سلب شده و صلاحیت نگهداری وی به بهزیستی شوشتر داده شد.
وی ادامه داد: «ستاره» خواهر کوچک‌تر ستایش به دلیل این‌که 1.5 سال داشت پس از واکاوی و تحقیقات، صلاحیت نگهداری خواهر کوچک‌تر به مادر داده شد و پدرش به دلیل اعتیاد به موادمخدر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد اما از مادر ستایش برای نگهداری خواهر کوچک‌ترش تعهد گرفته شد که وی سرنوشت ستایش را پیدا نکند. مدیر بهزیستی شوشتر ادامه داد: بهزیستی در پی این نیست که ستایش را به طور قطعی از خانواده جدا کند اما تا زمانی که پدر ستایش اعتیاد خود را ترک نکند  نمی‌تواند ستایش را از بهزیستی بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: سوختگی صورت و دست ستایش کوچولو بر اثر داغی فلاسک چای بوده و وی را نیز همان روز به بیمارستان برده بودند با این حال ما پیگیر این خانواده هستیم تا پدرش در کمپ ترک اعتیاد بستری و این خانواده اصلاح شوند. بهداروند افزود: ارتباط مادر در نقش تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است. مادر از لحاظ روحی، روانی می‌تواند بر فرزندان تأثیرگذار باشد. بنابراین ما به فکر اصلاح خانواده ستایش هستیم و تا ثابت نشود خانواده اصلاح نشده‌اند و صلاحیت نگهداری ندارند ستایش کوچولو تا آخر در کنار ما در آرامش، پرورش خواهد یافت.
کد N472042

وبگردی