آفتاب
ظریف در دیدار لاوروف:

 از موضع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می کنیم

 از موضع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه شامل مسایل هسته ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: از موضع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف روز جمعه در دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: میزان رفت و آمدهای سیاسی دو کشور پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: ما در طول روی کار آمدن دولت یازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتیم و دو ملاقات دیگر هم طی یکماه آینده در این سطح خواهیم داشت.
 
رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در یکسال اخیر سه بار به مسکو سفر کرده ام و این ملاقات هفتمین دیداری است که در یکسال گذشته با آقای لاوروف داشته ام.
 
ظریف ادامه داد: روسای جمهوری ایران و روسیه برای ما نقشه راه و یک رابطه دراز مدت ترسیم کرده اند و ما موظف به پیگیری آن به نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: روسیه و ایران دارای سوابق تاریخی دراز مدت و منافع مشترک قابل توجه هستند.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما با تهدید مشترک در منطقه به نام افراط مواجهیم، اضافه کرد: تحولات چند ماه گذشته نشان می دهد که دیدگاه مشترک ایران و روسیه در این باره درست بوده است.
 
ظریف گفت: بسیاری از اعضای دیگر جامعه بین المللی نیز نگاه دیگری به این پدیده داشته اند که این یک اشتباه راهبردی بوده است.
 
وی اظهار داشت: ایران و روسیه می توانند در سطح بین المللی برای مبارزه با افراط نقش مهمی ایفا کنند که به ضرر هیچکس نیست و به نفع صلح و امنیت جهانی است.
 
وزیر امور خارجه گفت که سطح دو هیات نشان دهنده عمق روابط و گستردگی آن در حوزه های مختلف است.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه شامل مسایل هسته ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: از موضع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می کنیم.
 
کد N472040

وبگردی