آفتاب

مسافرانی که با ویزای جعلی مرد تبهکار راهی زندان می شدند

مسافرانی که با ویزای جعلی مرد تبهکار راهی زندان می شدند

مرد تبهکار که با فروش ویزای جعلی قربانیان خود را راهی زندان می کرد با ردیابی های ویژه پلیسی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین روزهای مرداد ماه امسال مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه یک تهران با طرح شکایتی مدعی شد اوایل تابستان پسرم تصمیم گرفت به اروپا سفر کند اما هر چه تلاش کرد نتوانست ویزا بگیرد تا اینکه چندی پیش مقابل سفارت یکی از کشورهای اروپایی با فردی آشنا شد که مدعی بود می تواند ویزای شینگن برای مشتریانش بگیرد.

وی ادامه داد: پس از مدتی رفت و آمد به دفتری در غرب تهران مبلغ میلیونی به آن مرد دادیم و قرار شد او ظرف مدت کوتاهی ویزای پسرم را بگیرد. در مهلت مقرر او ویزا را به پسرم داد و پس از آن به همراه پسرم به فرودگاه رفته و او را راهی اروپا کردیم. قرار بود پسرم ابتدا به یکی از کشورهای همسایه رفته و از آنجا راهی اروپا شود اما وقتی از ایران خارج شد حدود یک ماه از او بی خبر بودیم تا اینکه پس از پیگیری های زیادی متوجه شدیم پسرم به جرم داشتن ویزای جعلی دستگیر شده و در زندان بسر می برد. سرانجام با پیگیری های فراوان پسرم از زندان آزاد و به ایران باز گردانده شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده و شناسایی محلهای تردد متهم در اطراف سفارتخانه های کشورهای اروپایی کارآگاهان موفق به دستگیری متهم شده و او را به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم به نام فرشاد پس از دستگیری هر گونه اطلاع از جعلی بودن ویزا را منکر شد و فرد دیگری را به نام امیر به عنوان متهم اصلی معرفی کرد و مدعی شد چندین سال است که با امیر در زمینه تهیه ویزا همکاری می کند. با وجود ادعای فرشاد در مورد بی گناه بودن، کارآگاهان پلیس آگاهی اسناد و مدارکی در خصوص گناهکار بودن فرشاد به دست آوردند. همزمان فرد دیگری با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی عنوان داشت: فرشاد قرار بود برای من ویزای اروپا بگیرد اما از من کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه افشار احسانی فر رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به مراجعه تعدادی از شکات به پلیس آگاهی و شناسایی متهم از سوی این افراد قرار قانونی از سوی مقا قضایی صادر و فرشاد برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرف و بویژه در مناطق صادقیه، اشرفی اصفهانی و آیت الله کاشانی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی نسبت به شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.

 

 

کد N471891

وبگردی