آفتاب

تروریست ها 3 مسئول رسانه ای پاکستان را کشتند

تروریست ها 3 مسئول رسانه ای پاکستان را کشتند

اسلام آباد - ایرنا - بر اثر حمله تروریستی مهاجمان ناشناس در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، سه مسوول رسانه ای از جمله یک روزنامه نگار برجسته کشته شدند.

ˈهاشم شاهˈ افسر ارشد کویته روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: تروریست ها با یورش به دفتر خبرگزاری محلی ˈآنلاینˈ حوالی ˈمجتمع کبیرˈ این شهر اقدام به تیراندازی به سوی افراد موجود در محل کردند.

وی افزود: در پی این اقدام تروریستی ˈارشد مستوییˈ روزنامه نگار برجسته و دبیر کل مجمع روزنامه نگاران ایالت بلوچستان، ˈعبدالستارˈ خبرنگار و یک مسوول دفتر خبرگزاری آنلاین در دم جان باختند.

هاشم شاه، افزود: مهاجمان ناشناس به وسیله دو موتورسیکلت از محل حادثه متواری شدند.

این مقام ارشد پلیس با تاکید بر این که جنایت فوق یک قتل هدفمند و تروریستی به نظر می رسد، اظهار داشت: هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

نیروهای پلیس با کنترل محل حادثه در حال بررسی انگیزه های این قتل و یافتن سرنخ هایی برای بازداشت عاملان این جنایت هستند.

ارشد مستویی 34 ساله به عنوان خبرنگار اردو زبان در شهر کویته و دیگر نواحی ایالت بلوچستان فعالیت رسانه ای خود را دنبال می کرد، وی با رسانه های خبری پاکستان به مدت 17 سال همکاری داشته است.

پاکستان یکی از 10 کشور خطرناک جهان برای فعالیت رسانه ای روزنامه نگاران شناخته شده است و در سال 2011 میلادی به عنوان خطرناکترین کشور برای حضور خبرنگاران از سوی جوامع بین المللی معرفی شد.

بنا بر این گزارش، بسیاری از روزنامه نگاران در پاکستان کار خود را در ایالت بلوچستان در جنوب غربی و مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور به دلیل نگرانی های امنیتی ترک کرده و در مناطق دیگر زندگی و فعالیت می کنند.

آساق*274*7074**1566
کد N471849

وبگردی