آفتاب
مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین (ع) :

ضریح عسکریین(ع) با بازگشت امنیت در عراق به سامرا منتقل می شود

ضریح عسکریین(ع) با بازگشت امنیت در عراق به سامرا منتقل می شود

مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) عنوان کرد:با بازگشت امنیت در عراق، ضریح امامین عسکریین به سامراء منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام سید ابراهیم لاجوردی در جمع خبرنگاران گفت:کار ساخت اضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در قم به اتمام رسید و به زودی به سامرا در کشور عراق منتقل می‌شود.

مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) افزود:کار ساخت این ضریح مطهر به دستور آیت‌الله سیدعلی سیستانی و با نظارت حجت الاسلام ‌و المسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده این مرجع تقلید در ایران از چهارسال پیش درقم آغاز شد.

وی در خصوص روند ساخت این ضریح عنوان کرد:کار ساخت ضریح از سال 89 در قم آغاز شد که در این راستا جمعی از هنرمندان برجسته اصفهان شامل آقایان سیدمهدی علمدار به عنوان استاد طراح و مجری قلم زنی، مهدی دیدار سرپرست نجاران، مهندس مهدی خوش‌نژاد مسئول سازه و استاد موحد حسینی به عنوان خطاط در این طرح شرکت کردند.

لاجوردی خاطرنشان کرد:در ساخت این ضریح 11 تن چوب ساج از بهترین نوع چوب که عمری مفید بالغ بر 400 سال دارد در ضریح استفاده شده است.

به گفته وی؛ همچنین 4500 کیلوگرم نقره، 70 کیلوگرم طلا، 2 هزار و 500 کیلوگرم مس با الهام گیری از آیات نورانی قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع) و اشعاری در مدح اهل بیت(ع) در این ضریح به کار رفته است.

وی درخصوص ساخت صندوق های خاتم کاری ضریح مطهر گفت:در کنار ساخت ضریح چهار صندوق خاتم کاری شده توسط هنرمندان طراحی شده است که در داخل ضریح و بر روی قبور شریفه قرار خواهد گرفت که هر کدام با اعتبار 250 هزار دلار طراحی و ساخته شده است.

مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین (ع) یادآور شد: چهار درب اصلی خروجی و ورودی طلاکاری شده و میناکاری شده و هشت درب کوچک هم برای حرمین عسکریین در قم طراحی و یکهزار متر فرش نفیس و دستباف درجه 1 کاشان نیز ویژه حرمین عسکریین خریداری شده است.

وی اظهار داشت:ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در جایی نصب شده که خانه امام‌هادی(ع) بوده و محل عبادت امام‌هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) و محل تولد امام زمان(عج) نیز می باشد.

لاجوردی در پایان به این نکته اشاره کرد:با بازگشت آرامش و امنیت به عراق، امکان انتقال ضریح جدید و نصب آن در حرم امامین عسکریین فراهم می شود.

انتهای پیام

کد N471738

وبگردی