آفتاب
موحدی کرمانی:

مسئولان برای حمل بار مسئولیت باید خودسازی کنند

مسئولان برای حمل بار مسئولیت باید خودسازی کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسئولان باید خودسازی کنند تا بتوانند بار مسئولیت را به‌خوبی حمل کنند، دو دستورالعمل از معصومین (ع) برای تنظیم روابط مسئولان با خدا و مردم ارائه کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسئولان باید خودسازی کنند تا بتوانند بار مسئولیت را به‌خوبی حمل کنند، دو دستورالعمل از معصومین (ع) برای تنظیم روابط مسئولان با خدا و مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی با تبریک دهه کرامت و هفته دولت گفت: مسئولان باید خودسازی کنند تا بتوانند بار مسئولیت را به خوبی حمل کنند. مسئولی که نمی‌تواند بار مسئولیت را به خوبی حمل کند نباید این مسئولیت را بپذیرد.

وی با بیان این‌که مسئولان باید رابطه خود با خدا و مردم را تنظیم کنند به بیان دو دستورالعمل از امام صادق (ع) برای انجام این کار پرداخت و افزود: برای تنظیم رابطه مسئولان با خدا هفت مرحله باید انجام شود. ادا کردن حق خدا، رعایت حدود و خطوط قرمز الهی، شکرگذاری، راضی به قضای الهی بودن، بزرگ شمردن حرمت الهی و ایجاد حالت شوق و اشتیاق نسبت به خدا. که بنده فکر می‌کنم که شهیدان رجایی و باهنر رابطه حسنه خود با مردم را با کار بر روی این دستورالعمل تنظیم کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تشریح دستورالعمل دوم در رابطه با چگونگی تنظیم رابطه مسئولان با مردم گفت: در ارتباط با مردم باید حلیمانه رفتار کرد، از جفای مردم گذشت، فروتنی داشت، به فقرا بخشش کرد، با مردم مهربان بود، دلسوز دیگران بود و در ارتباط با مردم رعایت عدل و انصاف داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری بیاناتی از امام خمینی (ره) در خصوص شهید رجایی گفت: چند روز قبل در تلویزیون دیدم که سخنانی از امام خمینی (ره) پخش شد که در این سخنرانی امام در مورد شهید رجایی سخن عجیبی گفتند: امام خمینی (ره) فرمودند: "شهید رجایی در مقطعی از زمان دستفروش بود و بعداً رئیس‌جمهور شد آنچه من درک کردم، این شهید بزرگوار حالتی که در زمان رئیس‌جمهوری داشت با حالتی که در زمان دستفروشی داشت یکسان بود." شنیدن این سخن از زمان امام برایم فوق‌العاده عجیب بود.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که وقتی انسان به پست مهم ریاست‌جمهوری برسد هیچ تغییر حالتی نداشته باشد. این حالت را همه مسئولان باید داشته باشند.

موحدی کرمانی با اشاره به سایر خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید باهنر و شهید رجایی انسان‌های متواضعی بودند که مقام آن‌ها را مغرور نکرد. انسان با برخورد با هر انسانی باید کوچکی کند و خود را برتر از دیگران نداند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. شاید انسان‌هایی که از منظر ما کوچک می‌آیند در درگاه الهی بزرگ باشند، اهانت به این‌ انسان‌ها اهانت به خداست.

امام جمعه موقت تهران شهیدان رجایی و باهنر را بسیار ساده‌زیست دانست و افزود: بیان ساده‌زیستی از زندگی شهید رجایی به کرات توسط افراد مختلف نقل شده است. بنده در خاطر دارم که به اتفاق هیاتی که از سوی امام (ره) ماموریت انجام وظیفه‌ای بر عهده داشت میهمان رئیس جمهور (رجایی) بودیم. به وقت شام سفره پذیرایی رئیس‌جمهور حلورده بود و دیگر هیچ چیز دیگری داخل سفره رئیس‌جمهور نبود.

وی ادامه داد: شهید رجایی تلاش کرد از مسیری بالا برود که در اوج این قله امیرالمومنین (ع) قرار دارد. شهید باهنر نیز اخلاقیات ارزنده‌ای داشت که مهم‌ترین آن این بود که مقام تغییری در حالت ایشان به‌وجود نیاورد.

انتهای پیام

کد N471703

وبگردی