آفتاب
نماینده مردم ماکو در خانه ملت:

عملکرد مسئولین درحوزه گردشگری مطلوب نیست

عملکرد مسئولین درحوزه گردشگری مطلوب نیست

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان آذربایجان غربی باید به حوزه گردشگری توجه خاص داشته و به اشاعه صحیح آن در استان بپردازند.

محمد علیپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگذاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، افزود: صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و سودآورترین صنایع محسوب می شود، امروز توسعه گردشگری در ایجاد آثار مثبت اقتصادی تاثیر به سزایی دارد و این صنعت در تمامی کشور ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد اشتغال و درآمد مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت:از آن جایی که آذربایجان غربی با دارا بودن جاذبه های متنوع تاریخی وطبیعی ازمناطق مستعد در حوزه گردشگری است، در این راستا باید با بهره گیری درست از قابلیت ها، استان را به شان و منزلت واقعی خود از لحاظ گردشگری برسانیم.

علیپور افزود: توسعه صنعت گردشگری در استان نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه ارگان های مختلف است، ولی در حال حاضر عملکرد مسئولین در این حوزه گردشگری مطلوب نیست و آن چنان که باید وشایسته، گسترش و توسعه نیافته است.

وی با اشاره به موانع موجود در توسعه صنعت گردشگری خاطر نشان کرد:فقدان یک برنامه جامع، فراهم نبودن موارد زیر ساختی، عدم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی، مشکلات تامین منابع مالی، نبود برنامه های تبلیغاتی گسترده از موانع توسعه صنعت گردشگری بوده است.

وی اظهار کرد:آذربایجان غربی از موقعیت ممتازی از لحاظ پایانه های مرزی در خصوص جذب گردشگران خارجی دارد، ولی متاسفانه در حال حاضر از این موقعیت به خوبی استفاده نمی شود که این نیازمند برنامه ریزی، ایجاد تبلیغات گسترده و توسعه حمل ونقل و راه های ارتباطی جاده ای است.

علیپور تصریح کرد: صنعت گردشگری از صنایع درآمدزا و اشتغال زا در جهان است که با فراهم کردن زیر ساخت ها و راه های دسترسی، امکانات رفاهی وتفریحی، تبلیغات گسترده و فراگیر رسانه ها، همکاری همه جانبه ارگان های مربوط به امور گردشگری وشناسایی وحفظ و احیای جاذبه های تاریخی و فرهنگی وجاذبه های طبیعی می توان شاهد صنعت گردشگری مطلوبی در استان بود.

انتهای پیام

کد N471531

وبگردی