آفتاب
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایلنا:

پیگیری خبرنگاران در مورد روغن پالم حائز اهمیت است

پیگیری خبرنگاران در مورد روغن پالم حائز اهمیت است

اگر تولیدکنندگان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و سلامت مردم را بر منافع شخصی خود ترجیح دهنددیگر شاهد اینگونه مسائل نخواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری خبرنگاران در مورد روغن پالم حائز اهمیت است.

غلام محمد زارعی، عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنادر مورد افزودنی های مجاز و غیرمجاز در مواد غذایی، اظهار داشت: افزودنی های مواد غذایی مورد مصرف عامه مردم نبایداز دید خبرنگاران دور بماند و این افراد باید با هوشیاری در اطلاع‌رسانی و تنویرافکار عمومی بکوشند وهیچ عامل محدودکننده‌ای برای آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی سازمان غذا و دارو که گفته بود هیچ خبرنگاری نباید درباره روغن پالم خبری منتشر کند در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد، افزود: امیدواریم این نوع نگرش‌ها اصلاح شود و هیچ خودسانسوری در زمینه بهداشت و سلامت مردم وجود نداشته باشدو همه ارگان‌های مرتبط با موضوع سلامت موظفند با شفاف‌سازی اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار دهند.

زارعی ادامه داد: روغن پالم نباید در هیچ یک از موادغذایی مصرف شود و هیچ تولیدکننده ای حق افزودن این ماده را در مواد غذایی ندارد و قطعا این موضوع در حال پیگیری است.

وی گفت: اگر تولیدکنندگان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و سلامت مردم را بر منافع شخصی خود ترجیح دهنددیگر شاهد اینگونه مسائل نخواهیم بود.

کد N471432

وبگردی