آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:/جمعه

دولت روحانی نعمتی برای کشور است/دولت عقبه اجتماعی خود را حفظ کند

دولت روحانی نعمتی برای کشور است/دولت عقبه اجتماعی خود را حفظ کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که دولت یازدهم نعمتی برای کشور است اظهار کرد:‌ دولت به دنبال خدمت بوده و در این راه موفقیت‌های زیادی کسب کرده، البته ناکامی‌هایی هم داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: دولت در تامین آرامش اجتماعی موفق بوده است. و توانسته دلهره از آینده تاریک را از زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم دور کند.

وی افزود:‌ بزرگترین دستاورد دولت بازگرداندن آرامش از دست رفته جامعه بوده است، می توان گفت دولت یک ائتلاف ملی نانوشته ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به فعالیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: دولت در این عرصه نیز موفقیت‌هایی داشته و توانسته سد ممنوعیت مذاکره مستقیم با آمریکا را بشکند. دولت توانسته جایگاه بین‌المللی ایران را ارتقا دهد. البته این گونه نیست که مذاکره با آمریکا برای ما ارمغان داشته باشد، ولی همین مذاکرات این نتیجه را داشت که دنیا متوجه شود ایران به دنبال جنگ نیست. درواقع پیامدهای این مذاکرات برای ایران مفید بوده است. به ثمررساندن اقدام مشترک، متوقف شدن تحریم‌ها و بازگرداندن بخشی از ثروت بلوکه شده ایران از دستاوردهای دولت بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که سیاست خارجی دولت کاملا موفق نبوده مساله عراق است. دولت ایران با دولت عراق رابطه نزدیکی داشت، اما نتوانست خطر داعش را در عراق پیش‌بینی کند. این سوال را باید از دولت پرسید که چه اقدامی انجام شده که در عراق زمینه بازگشت داعش فراهم شده است. باید به این مساله نگاه آسیب‌شناسانه داشت. هرچند مشاوره‌های نظامی ایران و تلاش مراجع شیعه در عراق موجب توقف پیشرفت داعش شده است.

شکوری همچنین با بیان این‌که باید ایران با عربستان وارد مذاکره شود، زیرا این کشور اهل معامله و دیپلماسی است افزود: می‌توان با استفاده از دیپلماسی عربستان را راضی کرد که از حمایت از تروریست‌ها دست بردارد. در کل دولت در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌های زیادی داشته اما این موفقیت‌ها مطلق نبوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی اظهار کرد:‌ افزایش تولید گندم، مهار تورم و ایجاد آرامش در اقتصاد کشور از دستاوردهای دیگر دولت بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد:‌با این وجود یکی از نقص‌های دولت این است که حمایت کاملی از احزاب انجام نگرفته است. وجود احزاب برای کشور ضروری است زیرا اگر احزاب نباشند افراد و باندهای بی‌شناسنامه و خطرناک فعال می‌شوند. جلسات وزیر کشور با نمایندگان احزاب نیز جلسات تشریفاتی بوده و باید اقدامی جدی برای فعال شدن احزاب انجام بگیرد. زیرا وجود احزاب با هر سلیقه‌ای برای کشور مفید است. دولت باید از احزاب برای مشاوره در جهت اداره کشور استفاده کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که یک سرمایه اجتماعی متعلق به اصلاحات موجب پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد، خاطرنشان کرد: اکنون عده‌ای در دولت، تلاش احزاب و فعالان سیاسی را در زمان انتخابات را از یاد بردند. بعد گمان می‌کنند خود موجب پیروزی این دولت شده‌اند. این طرز فکر موجب می‌شود آن‌ها عقبه اجتماعی خود را از دست بدهند و در انتخابات بعدی این سرمایه اجتماعی از حمایت از دولت عقب‌نشینی کند. مشاوران روحانی باید متوجه این مساله باشند و قبول کنند که دیگران به آن‌ها کمک زیادی کرده‌اند پس باید از آن‌ها استفاده کنند.

شکوری غفلت دولت از نیازهای روستاییان را یکی دیگر از کاستی‌های دولت دانست و گفت: قطع شدن وام مسکن و گرانی نفت سفید و گازوئیل روستاییان را دچار مشکل کرده است و موجب عقب‌گرد مردم از دولت شده است. وزرا باید به نیازهای روستاییان توجه بیشتری کنند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ من در مجموع دولت را نعمتی برای کشور دانسته و معتقدم دولت حسن نیت دارد و به دنبال خدمت و اهل افراط و تعدی به حقوق مردم نیست ولی اشتباهاتی هم دارد.

انتهای پیام

کد N471429

وبگردی