آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

پزشکیان: ثبات مملکت در گرو پایبندی به قانون است

پزشکیان: ثبات مملکت در گرو پایبندی به قانون است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است راه ثبات یک مملکت و کنار هم قرار دادن سلایق جناح‌ها و گروه‌های مختلف، پایبندی به قانون است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها در درون قوا، گفت: یکی از این قوا مجلس است که فعلا پرهیز نکرده است.

وی افزود: اگر ما ادعا داریم ولایتمدار هستیم باید پرهیز می‌کردیم، در حالی که این کار را نکردند و عده‌ای هم به آن دامن زدند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در چارچوب قانون باید عمل کند و هرجایی که خلاف قانون عمل کرد می‌توان آن را محاکمه کرد اما جایی که هنوز دولت کاری نکرده می‌گویند چون فلان شخص را بر سر کار آورده‌ای می خواهی فلان کار را انجام دهی پس محکوم هستی در حالی که هنوز هیچ کسی کاری انجام نداده آن را محکوم نمی‌کنند.

وی افزود: ولی ما قبل از این‌که اتفاقی بیفتد چون علم غیب داریم می‌گوییم قرار است این کار را انجام دهند. بنابراین به عنوان مثال مقوله‌ای با عنوان استیضاح باید انجام شود.

پزشکیان در ادامه درباره رعایت حفظ شأن و منزلت از طرف قوا نیز گفت: حفظ شأن به این معنا است که ما همه در چارچوب قانون و پایبندی به آن عمل کنیم. اگر به قانون پایبند باشیم هر کسی جای خودش حفظ می‌شود. اما اگر قرار است هر جایی به نفع بود قبول کرده و هر جایی که به نفع نبود زیر سوال برده یا نادیده گرفت، شأن خود را پایین می‌آوریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آن چیزی که ثبات یک مملکت را می‌تواند ایجاد کند و تمام سلایق را از هر جناح، دسته و گروهی کنار هم قرار دهد پایبندی به قانون است زیرا ممکن است هر شخصی تفکر و اندیشه‌ای مختص به خود داشته باشد اما وقتی پایبندی به قانون دارد در چارچوب آن عمل می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: این‌که هر کس هر سلیقه‌ای داشته باشد و به وی بگویند این کار را انجام نده این در حقیقت عدول از قانون است، در حالی که به کسی ارتباطی ندارد که هر کس چه سلیقه‌ای دارد. بنابراین هر جا خلاف قانون عمل شد باید با آن برخورد کرد.

انتهای پیام

کد N471416

وبگردی