آفتاب

رییس مجلس: باید از استعدادهای بخش تولید در کشور حمایت شود

رییس مجلس: باید از استعدادهای بخش تولید در کشور حمایت شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استعدادهای بسیاری در حوزه تولید در کشور وجود دارد که باید از آنها بیش از پیش حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح و بازدید از برخی پروژه های استان قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت از بخش تولید و توسعه اقتصادی کشور، سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: بانک ها باید برای توسعه، رشد و شکوفایی بخش تولید کمک کنند و در این رابطه برای اینکه بانک ها، سرمایه در گردش صنایع را تقویت کنند نخست باید سرمایه های خود را افزایش دهند. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در روستاها وجود دارد افزود: یکی از این مشکلات، عدم متولی توسعه در روستاهاست و این مناطق به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار نمی گیرند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این مناطق جوانان به شهرهای دیگر مراجعت می کنند و باید روستاها مکانی برای توسعه تولید شوند. 

لاریجانی گفت: هم اکنون بیشتر روستاها امکانات زیرساختی را دارا هستند اما از تولید بی بهره اند که این موضوع نشان دهنده آن است که چرخه اقتصادی ایجاد نشده است.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به افزایش سه برابری ارز در چند سال اخیر متاسفانه سرمایه در گردش صنایع و کارخانه ها دچار مشکل شده است. 

لاریجانی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بازدید از برخی از پروژه های استان قم در روز جاری اظهار کرد: پروژه های گلخانه ای نشان می دهد که پیشرفت هایی در این حوزه حاصل شده است و به جوانان استان قم توصیه می کنم که برای اجرای سیستم های گلخانه ای تلاش کنند چراکه با توجه به کمبود آب و شرایط اقلیمی این استان سیستم های گلخانه ای می توانند بازده خوبی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: به مسوولان اجرایی سفارش کرده ام که از اینگونه پروژه ها حمایت کنند از سوی دیگر این پروژه ها نشان می دهند که با وجود شرایط سخت استان قم ظرفیت ها و توانمندی های خوبی از نظر کشاورزی و دامداری در منطقه وجود دارد. 

وی به بازدید از واحد تولیدی شرکت ˈنور روشنا نور نوین آفاقˈ (تنها تولید کننده لامپ های ˈدیود نوریˈو ˈLEDˈ در ایران) در شهرک صنعتی شکوهیه قم اشاره کرد و گفت: محصولات این کارخانه نیاز کشور است چون تولید لامپ هایی با مصرف کم و طول عمر مفید می تواند برای مردم مطلوب باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی امروز چندین طرح صنعتی در استان قم را مورد بهره برداری قرار داد و از پروژه های دیگر استان نیز بازدید کرد.
کد N471296

وبگردی