آفتاب

هشدار انگلیس به روسیه درخصوص تحرکات نظامی این کشور در شرق اوکراین

هشدار انگلیس به روسیه درخصوص تحرکات نظامی این کشور در شرق اوکراین

لندن - ایرنا- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه ضمن هشدار به روسیه درخصوص تحرکات گسترده نظامی این کشور در شرق اوکراین گفت که در صورت عدم توقف این تحرکات، مسکو با پیامدهای بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کامرون در آستانه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ولز گفت: بریتانیا بشدت نگران شواهد موجود در مورد تجمع و حرکت گسترده نیروهای نظامی روسیه به سمت مرزهای جنوب شرقی اوکراین که کاملا مغایر با حاکمیت این کشور است، می باشد.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: جامعه بین الملل قبلا به روسیه درخصوص چنین اقدامات تحریک آمیز که کاملا غیرقابل قبول و غیرقانونی می باشد، هشدار داده است.

کامرون افزود : ما از روسیه می خواهیم مسیری متفاوتی را دنبال کند و راه حلی سیاسی برای این بحران بیابد. اگر روسیه این اقدام را صورت ندهد، این کشور بدون شک با پیامدهای بیشتری مواجه می شود.

وی گفت : ولادیمیر پویتن پیشتر گفته است که روسیه خواهان یافتن راه حلی صلح آمیز برای اختلافات موجود است اما این سخنان در حالی که این کشور از جدایی طلبان اوکراین با ارسال اسلحه و نیرو حمایت می کند، اعتباری ندارد.

دیوید کامرون تصریح کرد : شرکت در مذاکرات در ˈمینسکˈ صرفا کافی نیست، در حالی که تانک های روسیه به عبور از مرز و ورود به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بایستی این اقدامات را بسرعت متوقف کند.

سخنان دیوید کامرون اشاره به ملاقات اخیر رئیسان جمهوری اوکراین و روسیه در شهر مینسک پایتخت بلاروس، دارد.

دولت کی یف روز پنجشنبه و دو روز بعد از برگزاری این نشست، روسیه را به انتقال نیروهایش به جنوب شرق اوکراین برای حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب در این کشور متهم کرد.

ˈپترو پوروشنکوˈ، رئیس جمهور اوکراین با اعلام لغو سفر خود به ترکیه به دلیل اوضاع بحرانی کشورش، گفته است که ˈبخشی از خاک اوکراین به اشغال نیروهای روسی در آمده است.ˈ

این در حالی است که روسیه چنین اتهاماتی را از سوی اوکراین رد کرده است.

براساس گزارش های منتشر شده ، امروز ( پنجشنبه ) بدنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر حضور نیروهای نظامی روسیه در داخل خاک اوکراین ، شورای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک جلسه اضطراری تشکیل داده است.

انتظار می رود که بحران اوکراین از جمله موارد مهم مورد بحث در نشست هفته آینده سران ناتو در ولز باشد.

اروپام *1* 1552** 3404
کد N471290

وبگردی