آفتاب
عراقچی:

اگر 5+1 در پی زیاده‌خواهی نباشد، حصول توافق تا ٢٤ نوامبر عملی است

اگر 5+1 در پی زیاده‌خواهی نباشد، حصول توافق تا ٢٤ نوامبر عملی است

در یك سال گذشته و در نتیجه رویكرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاكرات، علی رغم فضاسازی های گذشته بین المللی، اكنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شكست خورده است.

معاون بین الملل وزارت امور خارجه در نشست توجیهی سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاكرات هسته ای کشورمان با ٥+١ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی با بیان ویژگی توافقات برنامه عمل مشترك ژنو، بر جدیت كشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاكرات جاری هسته‌ای تاكید کرد.

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان، با تعیین كننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاكرات، حسن نیت طرفهای مذاكره كننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاكرات، هر گونه حصول به نتیجه ملموس در مذاكرات را منوط به رعایت سه اصل فوق دانست. وی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت كامل و نیز ایده‌های منطقی و راهگشا وارد مذاكرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن نیت مذاكرات را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر كاملا عملی است.

معاون بین الملل وزارت امور خارجه، ضمن تاكید بر اهمیت مذاكرات دو جانبه در كنار مذاكرات چند جانبه با ٥+١، به تغییر نوع نگاه بین المللی نسبت به ایران اشاره و افزود: در یك سال گذشته و در نتیجه رویكرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاكرات، علی رغم فضاسازی های گذشته بین المللی، اكنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شكست خورده است.

عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد كه مذاكرات تا ٢٤ نوامبر سال جاری به نتیجه رسیده و ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاكرات، رفتار خواهد کرد.

کد N471250

وبگردی