آفتاب

اقدامات توسعه ای باید سازگار با محیط زیست باشد

اقدامات توسعه ای باید سازگار با محیط زیست باشد

زنجان - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقدامات توسعه ای در کشور باید سازگار با محیط زیست باشد.

به گزارش ایرنا، ˈاحمد علی کیخاˈ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشکلات بخش محیط زیست متنوع و در حوزه های کمیت و کیفیت منابع آب، توزیع اکوسیستم های طبیعی ˈجنگل و مرتعˈ، حوزه های حیات وحش ˈگونه های مختلف جانوری و گیاهیˈ، منابع خاک و هواست که رفع هر یک از این چالش ها راهکارهای خاصی را می طلبد.

وی یادآورشد: رسالت اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای قوانین مربوطه، هدایت درست دولت برای اجرای برنامه های توسعه ای است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اولین رویکرد این سازمان، تنظیم روابط با دستگاه های مختلف و مردم در جهت درست و تغییر نگرش آنها نسبت به توسعه و حفظ محیط زیست است.

کیخا با بیان اینکه در گذشته در حوزه مراتع، جنگل ها و منابع آب طرح های ارزیابی در برخی از پروژه ها تهیه نشده است اظهار کرد: این پروژه ها مجدد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و درصورت عدم تایید سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای آنها جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح های در چهارچوب های حفاظت محیط زیست باید اجرا شود تا دولتمردان و دستگاه های اجرایی، مردم، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که در این چارچوب فعالیت می کنند تخریب محیط زیست را به حداقل برسانند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به نمایندگی از دولت خود را مسوول حفاظت از محیط زیست می داند و در این راستا رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده از جوامع محلی و مشارکت مردم در مدیریت مناطق در اختیار است.

کیخا افزود: در راستای توسعه طبیعت گردی در کشور تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی و گردشکری منعقد شده است.

وی تاکید کرد: باید تحلیل های استراتژیک در حوزه منابع آبی انجام و در اجرای پروژه آبی ˈاجرای سدها و کانال هاˈ باید اثرات آن در بر روی کل اکوسیستم پیرامون در سطح حوزه مربوطه، مورد ارزیابی قرار گیرد.

7325/596 / 1539
کد N471231

وبگردی