آفتاب

آغاز روند بررسی شکایات انتخابات افغانستان/ اظهارات کامرون خطاب به عبدالله و احمدزی

آغاز روند بررسی شکایات انتخابات افغانستان/ اظهارات کامرون خطاب به عبدالله و احمدزی

آغاز روند بررسی شکایات دور دوم انتخابات و اظهارات کامرون خطاب به عبدالله و احمدزی از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساندی پست گزارش داد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواستار تشکیل دولت وحدت ملی از سوی عبدالله عبدالله و اشرف غنی نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا زمان برگزاری نشست سران ناتو در ماه آینده در ولز شده است.

وی خواستار پایبندی اشرف غنی و عبدالله به فرآیند برنامه ریزی شده توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا شد و گفت نشست سران ناتو نشان می دهد که فرصتی برای تعمق در زمینه پیشرفت های انجام شده در ده سال گذشته و همچنین نحوه عملکرد متحدان ناتو با دولت جدید و حمایت از آینده افغانستان فراهم شده است.

خبر دیگر اینکه روند بررسی شکایات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی از امروز پنجشنبه آغاز شد.

در همین رابطه نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی افغانستان اعلام کرد بیست و پنج مورد شکایت از نحوه ابطال آرا از سوی تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی دریافت کرده اند که از این شکایت ها هفت مورد آن در خصوص ابطال آرای ولایت پکتیا و شش مورد شکایت در زمینه ابطال آرای ولایت قندهار است.

روند ابطال آرای مشکوک دوشنبه گذشته به شکل علنی آغاز شد که در نتیجه آن آرای 72 محل رای دهی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات باطل اعلام شد.

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی همچنین اعلام کرد که آرای نزدیک به 300 محل رای دهی شورای ولایتی کابل بررسی شده است.

این درحالیست که نامزدان شورای ولایتی در ولایت کابل روند انتخابات شورای ولایتی را زیر سوال برده و خواستار بررسی کل آرا شده اند.

کد N471199

وبگردی