آفتاب

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به اقدامات نظامی روسیه در اوکراین

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به اقدامات نظامی روسیه در اوکراین

تهران-ایرنا- اتحادیه اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد که به شدت نسبت به انتشار گزارش هایی درباره یورش نیروهای روس به خاک اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایا کوجیجانچیچ سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به شدت نسبت به تحولات اخیر در اوکراین از جمله آنچه در برخی مناطق این کشور رخ داده نگران هستیم.

این سخنگو در ادامه تصریح کرد: ما بار دیگر از روسیه می خواهیم که از هرگونه اقدام خصمانه مرزی در مرزهای اوکراین دست بردارد. از روسیه می خواهیم که به هر گونه حضور نظامی اش در خاک اوکراین پایان دهد

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه گفت که نیاز فوری برای حصول یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین وجود دارد.

سخنگوی اشتون خاطر نشان کرد که رهبران اتحادیه اروپا در مورد جدیدترین تحولات اوکراین روز شنبه در نشستی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

قرار است رئیس جمهوری اوکراین نیز با رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا دیدار و گفت و گو کند. گزارش شده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز روزهای جمعه و شنبه در میلان در یک نشست غیررسمی در مورد بحران اوکراین حضور خواهند یافت.

رسانام**9234** 3404
کد N470985

وبگردی