آفتاب

آخرین اخبار از حل بحران قطر با شورای همکاری خلیج فارس از زبان دبیرکل این شورا

آخرین اخبار از حل بحران قطر با شورای همکاری خلیج فارس از زبان دبیرکل این شورا

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشستی در منامه آخرین تحولات مربوط به بحران کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در این نشست اظهار داشت که وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس هم اکنون در حال بررسی طرح نهایی ارائه شده از سوی کمیته فنی مشترک برای اجرای توافقنامه ریاض مبنی بر پایان دادن به اختلافات با قطر هستند.

وی توضیح داد که این روند در خصوص پرونده قطر ادامه داشته و قرار است وزرای خارجه این کشورها نشستی را شنبه در جده برگزار کنند.

این نشست یکی از پنج نشست وزرا در طول سال 2014 است که به منظور بررسی برخی موضوعات مربوط به روند اقدام مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس و تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی در نشست کویت و همچنین بررسی اوضاع کنونی در منطقه و طرح یمن برگزار می‌شود.

پیشتر وزرای خارجه این کشورها ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای حل و فصل بحران میان قطر،‌ عربستان،‌ امارات و بحرین تعیین کرده بودند. چنانچه خالد العطیه، وزیر خارجه قطر پیشتر اعلام کرد که این بحران بدون اعطای هیچ گونه امتیازی به طرفین پایان یافته است و سفرای این کشورها باید به دوحه بازگردند.

در همین راستا عربستان هیات بلند پایه‌ای ‌را به منظور اقناع قطر به بازگشت از سیاست مداخله جویانه خود در امور داخلی کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و پایبندی به توافق ریاض قبل از اتخاذ تصمیمات دردناک علیه آن از جمله طرد دوحه از شورای همکاری خلیج فارس ارسال کرد.

انتهای پیام

کد N470832

وبگردی