آفتاب

شبه نظامیان تانکرهای سوخت رسان ناتو را در پاکستان به آتش کشیدند

شبه نظامیان تانکرهای سوخت رسان ناتو را در پاکستان به آتش کشیدند

اسلام آباد - ایرنا - تانکرهای سوخت رسان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه در ˈایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی پاکستان مورد هدف مهاجمان ناشناس قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

ˈامیر حمزهˈ افسر ارشد پلیس شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شبه نظامیان امروز با تیراندازی، سه تانکر سوخت رسان نیروهای ناتو را در نزدیکی بازار شهر ˈمستونگˈ از شهرهای این ایالت مورد هدف قرار داده و آن را به آتش کشیدند.

وی افزود: در این حادثه به هیچ یک از رانندگان این تانکرها آسیبی نرسید.

این مقام پلیس خاطرنشان کرد: مهاجمان موتور سوار پس از انجام حمله بسرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفت اما معمولا حمله به خودروهای ناتو از زمان بازگشایی مسیرهای زمینی پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان، توسط شبه نظامیان بلوچ صورت می گیرد.

مسیر زمینی عبور این کامیون ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در آذرماه سال 1390 در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور، مسدود شده بود.

دولت پاکستان در 13تیر 1391 (سوم ژوئیه 2012) درپی عذرخواهی رسمی ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر امور خارجه وقت آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی،اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان های ˈناتوˈ کرد.

آساق*274*1561**1577
کد N470756

وبگردی