آفتاب

صربستان و ایران بر گسترش روابط و همکاری های دو جانبه تاکید کردند

صربستان و ایران بر گسترش روابط و همکاری های دو جانبه تاکید کردند

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران روز پنجشنبه بر گسترش روابط پایدار و همچنین همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ماریان ریستیچویچ در دیدار با مجید فهیم پور که در پارلمان صربستان برگزار شد با اشاره به روابط دوستی دراز مدت بین صربستان و ایران، شرایط مشابه تاریخی و سیاسی دو کشور و همچنین وجود تفاهم متقابل بین دو ملت را دلیلی بر تحکیم و گسترش روابط دوستی بین دو کشور دانست.

ریستیچویچ در این دیدار که اعضای دوستی پارلمانی صربستان و ایران حضور داشتند از کمک های جمهوری اسلامی ایران به آسیب زدگان سیل در صربستان تشکر و قدردانی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری بر گسترش روابط پارلمانی و همه جانبه بین دو کشور در آینده بر اهمیت صربستان به عنوان عامل ثبات در منطقه بالکان غربی و همچنین اهمیت و نفوذ ایران در خاورمیانه تاکید کرد.

مجید فهیم پور به سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران از صربستان در سال گذشته و دیدار وی با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان صربستان اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در افزایش روابط دوستانه و ارتقاء همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست.

طرفین در این نشست بسیار دوستانه و صمیمی در باره وجود امکانات بالقوه دو کشور برای گسترش همکاری و افزایش تبادل تجاری تاکید و آمادگی خود را برای هر گونه کمک به گسترش روابط و همکاری های دوجانبه اعلام داشتند.

در این نشست همچنین امکان لغو روادید با هدف سرعت بخشیدن به تبادلات تجاری دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در این نشست بر اهمیت تبادل هیات های پارلمانی بین صربستان و ایران برای گسترش روابط و همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

در این دیدار هم چنین در باره همکاری های آتی دو کشور در زمینه های علوم، آموزشی، انرژی، کشاورزی و اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

اروپام**4**436**1446
کد N470747

وبگردی