آفتاب

سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومانی مخابرات در هفته دولت

سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومانی مخابرات در هفته دولت

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های شرکت مخابرات در هفته دولت، گفت: این شرکت در این هفته 450 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده، در هفته ارتباطات نیز 380 میلیارد تومان برای توسعه سیستم مخابراتی کشور سرمایه‌گذاری کرده است و میزان سرمایه‌گذاری این شرکت در زمینه همراه اول بیش از 1400 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، سید صطفی سیدهاشمی - عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات کشور - امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان قم در دانشگاه صنعتی این استان گفت: ستاد ویژه اجرای فرمان حضرت امام (ره) با فرمان حضرت تشکیل شد و دو ماده قانون اساسی یعنی مواد 45 و 49 قانون اساسی به این ستاد اختصاص داده شد.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهای این ستاد تملک املاک بدون صاحب و یا مصادره شده و استفاده بهینه آنها در حوزه‌های مختلف اقتصادی و خدمت‌رسانی به مردم است و خوشبختانه از این املاک استفاده بهینه‌ای صورت گرفته است.

مسوول ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت این ستاد تلاش در جهت رفع خلأهای اقتصادی بود که نه دولت در آنها حضور داشت و نه بخش خصوصی توان اجرای آنها را داشت به همین منظور پروژه‌هایی در این زمینه تعریف شد که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری مخاذن نفتی مرزی بین ایران و عراق اشاره کرد که تاکنون صرفا عراقی‌ها از آن استفاده می‌کردند و امروز روزانه 800 هزار بشکه نفت از آن استخراج میکنیم.

وی از اجرای طرح پالایشگاه نفت سنگین هرمز خبر داد و گفت: خوشبختانه این ستاد از درآمدهایی که با تلاش خود داشته است در راستای توسع عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور استفاده می‌کند.

سیدهاشمی گفت: احداث 3000 مدرسه در سراسر کشور که از محرومیت برخوردار بودند، احداث 400 مدرسه در مناطق محروم و همچنین رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور از جمله فعالیت‌های این ستاد بوده است.

وی اجرای طرح‌های کلان کارآفرینی در مناطق محروم را از جمله برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: تا کنون 160 شرکت کارآفرینی در مناطق محروم ایجاد شده است و جوانان این مناطق که برای پیدا کردن کار به شهرها رفته بودند در مناطق روستایی خود ماندگار شدند و با کاری آبرومند فرصت جدیدی را برای فعالیت در کشور پیدا کرده‌اند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام از تخصیص 3500 میلیارد تومان برای توانمندسازی مردم مناطق محروم خبر داد و گفت: در استان قم 12 پروژه توانمندسازی با اعتباری بالغ بر 142 میلیارد تومان و پوشش شغلی 7670 نفر در این زمینه فعالیت داشته است.

سیدهاشمی راه‌اندازی خط تلفن ویژه فوریت‌های پزشکی با شماره 3030 را یکی از خدمت‌های بزرگ مخابرات و این ستاد دانست و گفت: مردم در هر نقطه کشور می‌توانند با این شماره مشکلات پزشکی خود را به اطلاع کارشناسان پزشکی برسانند و اگر آنها در مرکز استان خود مشاوره لازم را دریافت نکنند در هر ساعت از شبانه روز به شبکه مرکزی وصل می‌شوند که در آنجا پزشکان فوق تخصص به نیازهای آنها جواب می‌دهند.

وی با اشاره به مشارکت این ستاد در اجرای طرح مخابراتی معصومیه قم گفت: خوشبختانه حضور در این پروژه با هدف عمل به تکلیف خود برکات بسیاری را برای مردم استان دارد و می‌توان از یک پروژه خدمت‌رسانی ظرفیت‌های اقتصادی نیز ایجاد کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات کشور در ادامه تشریح کرد: خوشبختانه امروز شرکت مخابرات پس از واگذاری سهام به بخش خصوصی یکی از سودده‌ترین شرکت‌ها در کشور است که کمک شایانی نیز به دولت به منظور تأمین منابع مالی داخلی می‌کند. پس از عرضه سهام 18 هزارمیلیاردی کنسرسیومی تشکیل شد تا در زمینه خرید این سهام مشارکت کند و پس از آن هر ماه قسط‌های این سهام به دولت واریز می‌شود.

وی با اشاره به مالیات‌هایی که این شرکت در زمینه خدمت‌رسانی خود در زمینه مخابراتی به دولت می‌دهد، گفت: افزایش ظرفیت‌های مخابراتی هم باعث افزایش خدمت‌رسانی به کشور می‌شود و هم دولت را در تأمین هزینه‌های داخلی یاری خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات گفت: روزگاری دولت هزینه زیادی برای مخابرات و توسعه آن می‌کرد ولی امروز شرکت مخابرات سالانه مبالغ زیادی به حساب دولت واریز می‌کند که از آن مبالغ می‌توان به 18 هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N470667

وبگردی