آفتاب
قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس:

همکاری مردم و دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی ضروری است

همکاری مردم و دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی ضروری است

ساری - ایرنا - قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس ، همکاری مردم و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط را برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور ضروری دانست.

ˈخلیل آقاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های جمعی استان مازندران بر لزوم اصلاح برخی از بندهای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد.

وی گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ضروری است و بعنوان یک اصل غیر قابل انکار باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: با مشارکت و همراهی مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط در ارتباط با جلوگیری از روند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور تاکنون اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی بر لزوم حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی تاکید کرد و اظهارداشت: برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت های قانونی باید به شکل مطلوب استفاده شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس ادامه داد: رویکرد اصلی دولتمردان توجه به زراعت ، کشت و تولید است و در بحث امنیت غذایی با کسی تعارف نداریم .

آقایی گفت: برابر قانون واردات هرگونه برنج در هنگام برداشت این محصول غیرقانونی است و رویکرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی واردات حداقلی محصولات مختلف کشاورزی در صورت نیاز اساسی است.

وی بیان داشت: برابر قانون مسوولیت جلوگیری از تغییر مجاز اراضی کشاورزی در روستاها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی گفت: همچنین برابر ماده هشت قانون حفظ کاربری اراضی، دستگاههای خدمات رسان برای ساخت های سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی حق ارائه هیچگونه خدماتی را ندارند.

2501/506/ 605
کد N470632

وبگردی