آفتاب
در نخستین همایش«خیرین مسجد ساز» عنوان شد

مسجدسازان نقش‌آفرینان جامعه اسلامی هستند

مسجدسازان نقش‌آفرینان جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی به دنبال آباد کردن مساجد هستند که از اهل بیت(ع) الگو گرفته باشند و به دنبال نقش آفرینی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در نخستین همایش «خیرین مسجدساز» کمک به مسجد را توفیقی الهی دانست و گفت: شما خیران، نیک اندیشان و اهل ایمان هستید که آبادی و عمران مسجد را به خوبی درک کردید.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه کرامت، کمک به مسجد را بهره و کرامت از سوی اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: کسانی به دنبال آباد کردن مساجد هستند که از اهل بیت عصمت و طهارت بهره و الگو گرفته باشند و به دنبال نقش آفرینی باشند.

نکونام با اشاره به بخشی از آیه 18 سوره توبه که می‌فرماید «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ؛ مسجدهای خدا را کسانی عمارت می‎کنند که به خدا و روز قیامت ایمان آورده»، گفت: کسی که مسجد می‎سازد و به مسجد کمک می‎کند تنها برای خدا و آباد کردن آخرت خودش است.

وی این آیه را حجت تمام برای مسجدسازی دانست و اظهارکرد: اگر هیچ حدیث، توصیه و روایت در دین اسلام در رابطه با مسجدسازی نباشد همین آیه قرآن حجت را بر همگان تمام می‎کند؛ چراکه خداوند با این آیه ایمان به خودش و ایمان به معاد را امضا کرده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کسی که در امر مسجدسازی نقش آفرین و تاثیرگذار است به یقین مومن به خدا و روز قیامت است.

نکونام مسجدسازی را از دغدغه‌های مهم خود برشمرد و درخواست کمک از مقام معظم رهبری در زمینه عنایت به مساجد استان را نیز در همین راستا دانست.

وی عنایت رهبری را در اختصاص اعتبار به مساجد استان را قابل تقدیر دانست و با بیان اینکه در هزینه شدن این اعتبار اولویت با مساجد نیمه تمام است، افزود: در مرحله اول یک ونیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

نکونام با اشاره به شکل‌گیری کارگروه عمرانی در مرکز امور مساجد استان، گفت: این گروه در تمام شهرستان‌های استان هم شکل گرفته است، به طوری که با جدیت کاستی و کمبودهای مساجد را در راستای رفع، شناسایی و اولویت‌بندی می‎کنند.

انتهای پیام

کد N470591

وبگردی