آفتاب

تحلیل رسانه های پاکستان از تاثیر تحولات سیاسی این کشور بر روابط با کشورهای همسایه و جهان

تحلیل رسانه های پاکستان از تاثیر تحولات سیاسی این کشور بر روابط با کشورهای همسایه و جهان

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه اردو زبان ˈنوای وقتˈ چاپ لاهور نوشت: تحولات سیاسی جاری ، تظاهرات و تجمع های ضددولتی در پایتخت پاکستان باعث نگرانی دولت های مهم منطقه و جهان شده است.

این روزنامه افزود: پس از آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر، کشور همسایه ایران نیز در اظهار نظر درباره اوضاع سیاسی پاکستان، بر ضرورت جستجوی راه حل مسالمت آمیز این بحران تاکید کرده است . کشورهای عربی تاکنون هیچ واکنشی به این تحولات سیاسی نشان نداده اند.

این روزنامه اردو زبان به نقل از منابع دیپلماتیک در پاکستان تصریح کرد: پس از سردی روابط تهران - اسلام آباد در اوایل کار دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان، سفر اخیر وی به تهران توانست این روابط را تا حدودی بهبود بخشد.

نوای وقت با اشاره به اینکه تهران تحولات سیاسی در اسلام آباد را به دقت رصد می کند افزود: حتی این تصور نیز وجود دارد که پاکستان برای بهبود روابط میان ایران و عربستان سعودی نقش میانجی ایفا کرده است.

این روزنامه پاکستانی نوشت: بحران سیاسی این کشور بسیاری از پایتخت های جهان را نگران کرده است. با اینکه آمریکا در بیانیه رسمی خود اوضاع پاکستان را نگران کننده نخوانده، اما واقعیت این است که دولت باراک اوباما از طولانی شدن بحران سیاسی پاکستان نگران است.

نوای وقت نوشت که کشورهای نزدیک پاکستان مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه نیز تاکنون در خصوص تحولات سیاسی اسلام آباد سکوت اختیار کرده اند.

آساق*5*274*1723 *1446
کد N470527

وبگردی