آفتاب

کمیته ناظر بر امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه 30 سپتامبر منحل می‌شود

کمیته ناظر بر امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه 30 سپتامبر منحل می‌شود

بان کی‌مون تاکید کرد که کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی که بر فرآیند انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه نظارت داشته‌، در تاریخ سی‌ام سپتامبر منحل خواهد شد، اما یک نهاد جایگزین دیگر بررسی‌ها در این زمینه را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی‌ مون،‌دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به مارک لیال گرانت، سفیر انگلیس و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پایان ماه آینده میلادی منحل می‌شود.

بان کی مون در نامه خود نوشت: با اتمام امحای سلاح‌های شیمیایی و در پی مشاوره با رئیس سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، کمیته مشترک را در تاریخ 30 سپتامبر 2014 منحل می‌کنیم.

وی افزود: برای اطمینان از امحای تسلیحات به طور کامل اقدامات جایگزین دیگری انجام می‌شود.

وی از اظهار نظر در خصوص این تمهیدات و اقدامات که هنوز در حال بحث و بررسی است، خودداری کرد.

دبیرکل سازمان ملل در نامه خود تاکید کرد که تا زمان امحای برنامه سلاح‌های شیمیایی سوریه از قدرت خود برای نظارت بر این اقدامات طبق قطعنامه سازمان ملل که سال گذشته منتشر شد، استفاده می‌کند.

وی افزود که مذاکرات با سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سوریه در خصوص اقدامات برای نابودی 12 مرکز تولید سلاح‌های شیمیایی که همچنان در سوریه باقی‌ مانده‌اند، ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N470512

وبگردی