آفتاب
رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

امیدواریم مجلس با رای بالا به وزیر علوم آینده اعتماد کند

امیدواریم مجلس با رای بالا به وزیر علوم آینده اعتماد کند

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رییس جمهوری، ابراز امیدواری کرد که با توجه به توصیه های دیروز مقام معظم رهبری و مشی اعتدالی رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین روحانی فردی را معرفی کند که رای اعتماد بالای نمایندگان را کسب نماید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد زاهدی روز پنجشنبه در حاشیه کنگره جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه کسی از سوی رییس جمهوری برای این پست معرفی می شود، ادامه داد: انشاءالله همت دولت و رییس جمهوری این است که شخصی معرفی شود تا از جایگاه رفیع علمی برخوردار باشد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم حاشیه سازی ها پیرامون شخص معرفی شده کمتر باشد و مجلس نیز با رای بالایی به ایشان اعتماد کنند.

زاهدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود بورسیه های غیرقانونی و نحوه برخورد با آنها نیز گفت: این واژه یک ظلم بسیار بزرگی است که از سوی برخی افراد مطرح شده ولی به هیچ عنوان این گونه نیست.

وی اضافه کرد: شعار و فضاسازی رسانه ای زیادی در این باره صورت گرفت که رسانه های معاند از آن سوءاستفاده کردند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس به تشکیل شدن کمیته ای در رابطه با برخورد با بورسیه های غیرقانونی اشاره کرد و گفت: این کمیته روز سه شنبه در مجلس تشکیل شده و بررسی ها نشان داد میان آنچه که رسانه ای شده و واقعیات فاصله زیادی وجود دارد؛ البته اهتمام ویژه ای در این رابطه خواهیم داشت.

زاهدی عملکرد دولت را نیز در این باره مناسب خواند و گفت: بسیار خوشحالیم که دولت نیز در این باره کمیته ای تشکیل داده است.

سیام(3)ن.س/7261/1058**1558
کد N470483

وبگردی