آفتاب
موحدی کرمانی:

از کم‌کاری در ادارات و پدیده زیرمیزی شکایت داریم

از کم‌کاری در ادارات و پدیده زیرمیزی شکایت داریم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ایجاد تشکل از مسائل مهمی است که نیاز به استدلال کردن ندارد و انجام کار تشکیلاتی در اسلام توصیه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله موحدی کرمانی در یازدهمین مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین، اظهار کرد: اقدام به ایجاد تشکل و انجام کار گروهی در اسلام توصیه شده است و مردم برای آن‌که توفیقات چشمگیری نصیبشان شود حتما باید تشکل‌های متعددی داشته باشند و همه در خدمت نظام باشند. اگر افراد کنار هم جمع شوند در این مجموعه ایجاد شده استعدادها شناخته می‌شود و می‌توان امیدوار بود که این حرکت توفنده انقلاب باقی بماند. ولی اگر خدای نکرده تشکل‌هایی توسط انسان‌های پلید صورت بگیرد خوف آن می‌رود که آنها موفق شوند.

وی افزود: تلاش‌های فردی اثرگذاری عمیقی نخواهد داشت ولی اگر کار به صورت جمعی انجام شود و تشکیلات دینی با هم مرتبط باشند و هر تشکیلاتی عهده‌دار قسمتی از کار شود می‌توان به پیشرفت امور و انجام صحیح کارها امیدوار بود. این‌که یک امت واحد تشکل‌های مختلفی داشته باشد و به سوی تعالی اسلام و مبارزه با دشمن حرکت کند امکان‌پذیر است ولی مبادا برای اهداف شخصی و مقاصد دنیوی عضو تشکلی شویم چون ایجاد تشکل برای خدمت‌رسانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ملاک اصلی در تمام تشکیلات دینی باید ولایت باشد، گفت: تداوم ولایت همان تداوم راه رسول‌الله و ائمه (ع) است. این باور و ایمان ما است که در جایی که مردم مردد شدند باید ببینند رهبری چه می‌گوید. چون سخن ایشان آخرین حرف است و همه باید از آن تبعیت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی، اضافه کرد: به ماه شهریور رسیده‌ایم و باید ببینیم چقدر برنامه‌های فرهنگی پیشرفت داشته است. ما بازهم از بدحجابی، کم‌کاری در ادارات و پدیده زیرمیزی شکوه داریم که این به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد و نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ است. تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل خواهد شد و حتی حل مشکلات اقتصادی به دنبال حل مشکلات فرهنگی خواهد بود.

موحدی کرمانی همچنین بیان کرد: اگر فرهنگ سالم باشد در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار خواهد گرفت. به فرموده رهبر معظم انقلاب در مباحث اقتصادی باید به درون بپردازیم، تولید را زیاد کنیم و مدیریت جهادی داشته باشیم. این‌گونه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و در جامعه اشتغال ایجاد می‌شود. می‌توان اقتصاد اسلامی را به گونه‌ای عملی کرد که حتی یک فقیر وجود نداشته باشد ولی این کار نیاز به عزم جدی و مدیریت جهادی دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: باید در بحث تخصیص بودجه طوری برنامه‌ریزی شود که همه سهم داشته باشند نه این‌که عده محدودی جیب‌هایشان پر شود و گروه عظیمی بی‌نصیب بمانند. باید به کار و تولید توجه ویژه داشت و از کار کردن ابایی نداشت. متأسفانه به دستورات اسلام ناب به خوبی عمل نکرده‌ایم و گرفتار مشکل شده‌ایم.

انتهای پیام

کد N470475

وبگردی