آفتاب
حجت الاسلام غرویان:

حضرت معصومه (س) الگویی بزرگ برای دختران در عفت و پاکدامنی است

حضرت معصومه (س) الگویی بزرگ برای دختران در عفت و پاکدامنی است

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه گفت: حضرت معصومه (س) الگویی بزرگ برای زنان و دختران جامعه در عفت و پاکدامنی است.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: لازم است در سیره، شخصیت و زندگی حضرت معصومه (س) تحقیق شود تا بتوان این بانوی بزرگ و کریمه اهل بیت (ع) را به جامعه معرفی کنیم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه الگوپذیری بانوان و به ویژه دختران از حضرت معصومه (س) را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضرت معصومه (س) الگوی بزرگی در زهد، پاکدامنی، تقوا، علم و معرفت است و دختران و زنان می‌توانند در الگوپذیری از این شخصیت بزرگ، هدف از زندگی را به خوبی درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س)، دارای مناقب و ویژگی‌های مهمی است که اگر دختران جامعه هر یک از آن را به خوبی بشناسند گوهر وجود خود را نیز در می‌یابند، به خصوص در حجاب و عفاف بانوان با پیروری از این شخصیت بزرگوار می‌توانند جایگاه خود را به خوبی بشناسند.

غرویان وجود کریمه اهل بیت (ع) در قم را فرصتی مهم دانست و عنوان کرد: باید قدردان وجود حضرت معصومه (س) باشیم همان گونه که در روایات و احادیث مختلف از این شخصیت بزرگ سخن گفته شده و ایشان را در تقوا و معرفت توصیف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امید است دختران در پاکدامنی، عفاف و حجاب از حضرت معصومه (س) به خوبی الگو بگیرند تا به سعادت حقیقی دست یابند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه درباره علم و معرفت حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: ایشان با دریای علم و سرچشمه معرفت پاسخگوی بسیاری از سوالات در عصر خود بود و مباحث فقهی را به خوبی تبیین می‌کرد.

وی در پایان متذکر شد: نامگذاری روز دختر در روز میلاد حضرت معصومه (س) فرصتی مهم در الگوپذیری دختران جامعه و آشنا شدن با شخصیت والای ایشان است.

انتهای پیام

کد N470397

وبگردی