آفتاب

فؤاد معصوم: توانایی کافی برای مقابله با داعش را نداریم

فؤاد معصوم: توانایی کافی برای مقابله با داعش را نداریم

رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه ارتش و دولت عرق توانایی لازم را برای مقابله با داعش ندارد خواهان افزایش حمایتهای بین المللی ومنطقه ای برای سرکوب این گروه تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "فؤاد معصوم" رئیس جمهوری عراق در گفتگو با شبکه بی بی سی اعلام کرد که عراق توانایی نظامی لازم را برای مقابله با داعش در اختیار ندارد.

وی اظهار داشت که عراق به حمایتهای بیشتری در خصوص سرکوب گروه تروریستی داعش احتیاج دارد.

معصوم با بیان این که داعش یک گروه تروریستی جدید است اعلام کرد که این گروه تروریستی تاکتیکهای جدید و به احتمال زیاد بی سابقه ای را در اختیار دارد، که با توجه به تواناییهای کنونی ما، سرکوب کردن این گروه تروریستی امری سخت و غیر ممکن به نظر می رسد.

وی پیش بینی کرد که پس از تشکیل دولت فراگیر در عراق به ریاست "حیدر العبادی" که از سوی وی مامو به تشکیل کابینه جدید دولت عراق شده است، حمایتهای خارجی از این کشور در مواجهه با گروه تروریستی داعش افزایش یابد.

رئیس جمهوری عراق همچنین از وجود هماهنگیهایی میان بغداد و لندن در مقابله با داعش خبر داد.

معصوم یکی از علتهای اصلی رشد و توسعه  داعش را در عراق ضعف ارتش این کشور دانست و خواهان بازنگری در ساختار ارتش عراق و دستگاههای امنیتی این کشور شد.

وی در این خصوص اظهار داشت که قبل از هرچیز باید یک رویکرد نظامی را برای ارتش تعریف کنیم، که این رویکرد متاسفانه تاکنون محقق نشده و چاره ای جز بازنگری در ساختار کنونی ارتش نداریم.

معصوم در ادامه به حملات آمریکا به مواضع داعش در عراق اشاره و ضمن قدردانی از این اقدام آمریکا آن را ناکافی توصیف کرد.

وی افزود: ما نیاز بیشتری به این حملات هوایی علیه داعش داریم چراکه این گروه تروریستی تسلیحات پیشرفته ای را در اختیار دارد که  این تسلیحات به هیچ وجه با تسلیحاتی که نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در اختیار دارند قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان شد که حملات هوایی به مواضع داعش به نیروهای پیشمرگه و دیگر نیروهای امنیتی عراق این امکان را می دهد که در سرکوب داعش موفقتر عمل کنند.

شایان ذکر است تحرکات گروه تروریستی داعش به عراق از 20 خرداد سال جاری آغاز شده است که طی آن این گروه تروریستی توانسته به قسمتی از موصل، تلعفر، القائم،فلوجه، قسمتی از نینوا و غرب صلاح الدین سیطره پیدا کند.

این در حالی است که با گذشت حدود سه ماه از آغاز تحرکات این گروه تروریستی در عراق، ارتش این کشور نتوانسته است موفقیتهای قابل توجهی را برای سرکوب این گروه تروریستی در نواحی شمالی این کشور کسب کند.

کد N470357

وبگردی