آفتاب

ارتش لبنان، تجاوز دوباره عناصر مسلح به شهرک عرسال را ناکام گذاشت

ارتش لبنان، تجاوز دوباره عناصر مسلح به شهرک عرسال را ناکام گذاشت

بیروت – ایرنا – ارتش لبنان حمله جدید عناصر مسلح تروریستی تکفیری که قصد داشتند دو باره به شهرک عرسال در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای سوریه تجاوز کنند، ناکام گذاشت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ملی لبنان افزود: عناصر مسلح در خلال شب گذشته قصد داشتند از منطقه « وادی حمید» نزدیک مرزهای سوریه به سمت شهرک عرسال پیشروی کنند که ارتش لبنان جلوی تجاوز آنها را سد کرد.

براساس این گزارش در درگیری شدید بین نیروهای ارتش لبنان و عناصر مسلح ، شمار زیادی از این عناصر کشته و یا زخمی شدند و به هیچ یک از نیروهای ارتش لبنانی آسیبی وارد نشد.

ارتش لبنان تا صبحگاه امروز با پرتاب گلوله های منور منطقه را تحت رصد و کنترل کامل قرار داده بود.

ارتش لبنان در این درگیری از بالگردهای نظامی نیز استفاده کرد.

منابع خبری همچنین از گلوله باران مقرها و محل تجمع گروه های تروریستی تکفیری دربلندی های عرسال لبنان توسط توپخانه ارتش لبنان خبردادند.

جنگنده های ارتش سوریه دیروز مقرها و محل تجمع گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را در مرزهای این کشور با لبنان بمباران کرده بود.

یازدهم مرداد ماه گذشته گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره به شهرک عرسال لبنان و پایگاه های ارتش و نیروهای امنیت داخلی (پلیس ) این کشور حمله و این شهرک را به مدت 5 روز اشغال و تعدادی از نظامیان و شهروندان را کشته و یا زخمی کردند.

این گروه ها که خود متحمل خسارت های سنگین و مجبور به عقب نشینی به بلندی های شهرک عرسال شدند، بعداز آزاد کردن 6 نظامی و نیروی امنیتی ربوده شده، حدود 36 نیروی نظامی و امنیتی را با خود برده و به گروگان گرفته اند.

تاکنون تلاش ها برای نجات این نظامیان و نیروهای امنیتی ربوده شده موفق نبوده و « تمام سلام» نخست وزیر لبنان تاکید کرد که روند اقدامات برای آزاد کردن آنها « بطور سری» جریان دارد.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره که نظامیان ربوده شده در اختیار آنها هستند درحالی که تهدید کرده بودند از دیروز بریدن سر این ربوده شدگان را شروع و هرسه روز یک تن را می کشند، اعلام کردند که اجرای این تهدید را به مدت دو روز به تاخیر انداخته اند.

خاورم ** 1324
کد N470308

وبگردی