آفتاب

یک دادستان واشنگتن خواستار مجازات قاتلان امریکایی 14 غیر نظامی بیگناه عراقی شد

یک دادستان واشنگتن خواستار مجازات قاتلان امریکایی 14 غیر نظامی بیگناه عراقی شد

یک دادستان امریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد : چهار محافظ شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر ، غیرنظامیان غیر مسلح عراقی از جمله زنان و کودکانی را که برای نجات خود سعی داشتند فرار کنند ، به ضرب گلوله از پای در آوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، در پایان محاکمه دو ماه و نیمه در یک دادگاه فدرال واشنگتن ، ˈ آنتونی آسونسیون ˈ دادستان امریکایی انگیزه این محافظان را در گشودن آتش به سوی 14 عراقی در تاریخ 16 سپتامبر 2007 در بغداد به زیر سوال برد.

وی پرسید :ˈ چرا باید به سمت این همه افراد بیگناه تیراندازی کرد ؟ چرا باید تمام این افراد که در حال فرار هستند و سعی دارند از دست این چهار مرد بگریزند هدف تیراندازی قرار گیرند؟ چرا باید به زنان و کودکانی که غیر مسلح هستند تیراندازی کرد؟ˈ

وی سپس پاسخ داد :ˈ هیچ دلیلی وجود ندارد . آنچه آنان انجام دادند ارتکاب جنایت بود. افرادی که می توانستند بخندند ، عشق بورزند به جنازه های خونین سوراخ شده با گلوله تبدیل شدند. افرادی که اهداف مشروع و تهدید واقعی علیه آنان نبودند. ˈ

پس از نشان دادن تصاویری از چهره های این چهارده عراقی کشته و 18 زخمی دیگر ، این دادستان از هیات منصفه دادگاه خواست این چهار نفر را گناهکار تشخیص دهد.

پل اسلاف ، ایوان لیبرتی ، داستین هرد و نیکلاس اسلاتن چهار متهم دادگاه در حالیکه کت و شلوار پوشیده و کراوات زده بودند آرام نشسته بودند.

اسلاتن 32 ساله متهم به قتل یک غیر نظامی از نوع قتل نقس درجه یک بوده و در صورت گناهکار اعلام شدن با محکومیت حبس ابد روبرو است.

اسلاف ، لیبرتی و هرد متهم به قتل نفس داوطلبانه سیزده قربانی دیگر هستند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N470167

وبگردی