آفتاب

چین: حریم هوایی تایوان را نقض نکرده‌ایم

چین: حریم هوایی تایوان را نقض نکرده‌ایم

چین، ادعای تایوان را مبنی بر این که «دو هواپیمای نظامی چینی حریم هوایی تایوان را چهار بار نقض کردند»، نپذیرفت و اعلام کرد که این تنها یک پرواز معمولی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژیونگ هو جی، ژنرال ارشد فرمانده نیروی هوایی تایوان گفت: تایوان جنگنده‌های خود را برای رهگیری دو هواپیمای نظامی چین به پرواز درآورد. هواپیماهای چینی بدون هیچ برخورد یا درگیری حریم هوایی تایوان را ترک گفتند.

وزارت دفاع چین اما در پاسخ به ادعای دولت تایوان اعلام کرد که این دو هواپیمای نظامی در حال انجام پروازهای عادی خود بودند.

این رخداد باعث افزایش تنش‌ میان دو کشور شده است. پکن از پایان جنگ داخلی در سال 1949 که در پایان آن تایوان از چین جدا شد، این کشور را هنوز بخشی از خاک خود می‌داند و بارها اعلام کرده که روزی تایوان را به چین ملحق می‌کند.

این مساله یک هفته پس از آن رخ داد که پنتاگون به طرح شکایتی دیپلماتیک از پکن پرداخت و اعلام کرد که جنگنده چینی تنها چند متر دورتر از هواپیمای گشت‌ نیروی دریایی آمریکا در حال پرواز بوده است. اما چین این ادعا را بی‌پایه و اساس خواند و اعلام کرد که این جنگنده در فاصله امن از هواپیمای آمریکایی در پرواز بود.

انتهای پیام

کد N470136

وبگردی