آفتاب

بیروت حمایت بین‌المللی از مبارزه با تروریسم را خواستار شد

بیروت حمایت بین‌المللی از مبارزه با تروریسم را خواستار شد

لبنان از جامعه بین‌المللی خواست از ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بیروت هشدار داد، خشونت‌های سوریه به آسانی می‌تواند به لبنان نیز سرایت کند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی خطاب به دیپلمات‌های پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و هماهنگ‌کننده ویژه لبنان در سازمان ملل بر تهدیدها و خطرهای پیش روی لبنان تاکید کرد.

همچنین دیوید هیل، سفیر آمریکا در لبنان که با نبیه بری دیدار داشته پس از این نشست به خبرنگاران گفت: نشست من با رئیس پارلمان لبنان ثمربخش بود و تاکید می‌کنم که دولت آمریکا به دولت لبنان و نهادهای امنیتی این کشور در رویارویی با چالش‌های درگیری سوریه اعتماد کامل دارد.

وی خاطرنشان ساخت: گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراط‌گرا مطمئنا به دنبال ایجاد آشوب و نابودی در منطقه هستند و این موضوع لبنان را تهدید می‌کند. این راهبرد تندروها است زیرا در بحبوحه این آشوب آن‌ها فرصت موفقیت پیدا می‌کنند.

سفیر آمریکا در لبنان بر حمایت دولت اوباما از این کشور تاکید کرد و به مقامات لبنانی اطمینان داد، آمریکا با لبنان در مبارزه با افراط‌گری اتحاد دارد.

هیل گفت: رئیس جمهور نماد اتحاد یک کشور است. لبنان به دنبال خلاء در این منصب ضعیف شده است بنابراین تنها سودبرندگان این مساله افراط‌گران می‌باشند.

وی تاکید کرد: رهبران لبنان باید با هدف اتحاد و ثبات سریعا یک رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

این در حالی است که در تاریخ 25 مه گذشته دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان به پایان رسید و از آن زمان تاکنون این پست خالی است و پارلمان لبنان هنوز نتوانسته رئیس جمهور جدیدی انتخاب کند.

انتهای پیام

کد N470135

وبگردی