آفتاب

وزیر ارتباطات:تقویت زیرساخت های ارتباطی راهکاری برای دستیابی به توسعه است

وزیر ارتباطات:تقویت زیرساخت های ارتباطی راهکاری برای دستیابی به توسعه است

یاسوج - ایرنا - وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات گفت : تقویت زیرساخت های ارتباطی راهکاری برای دستیابی به توسعه همه جانبه به ویژه در مناطق محروم کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان این استان افزود: ارتباطات در دو مقوله جاده و فضای مجازی زیربنایی ترین عناصر برای رسیدن به توسعه پایدار در هر منطقه ای است.

وی با اشاره به برخی اشکالات توزیع بودجه در سال های گذشته در مناطق مختلف کشور تصریح کرد: توزیع اعتبارات بر اساس مناطق جنگ زده، مناطق مرز نشین یا دچار خشک سالی باعث شد که برخی استان ها مانند کهگیلویه و بویراحمد مورد بی مهری واقع شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات با بیان این نکته که توجه به استان های محروم از راهبردهای اصلی دولت یازدهم است از برنامه ریزی برای سفر رییس قوه مجریه به این استان ها بر اساس معیارهای محرومیت خبر داد.

واعظی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی گفت: همدلی بین دولتمردان و مردم برای دستیابی به اهداف ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل کارگزاران مخابرات دفاترارتباطی روستایی خواستار رسیدگی دولتمردان به مشکلات این قشر تلاشگر شد.

حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد تاکید کرد: برای ماندگاری قشر مولد روستایی دراین مناطق باید زیرساخت زندگی مردم این مناطق تقویت شود.

وی بااشاره به ظرفیت های سرشارکهگیلویه وبویراحمد دربخش های گردشگری، نفت وگاز، منابع طبیعی ونیروی انسانی نخبه ازسویی ومحرومیت مردم این استان از سوی دیگر اظهارداشت: کهگیلویه وبویر احمد نیازمند توجه جدی دولتمردان است.

قایم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دراین دیدارگفت:95میلیارد ریال طرح مخابرات دراستان کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری شده است.

کاظم ابراهیمی ازاتصال 60 روستای این استان به شبکه اینترنت پرسرعت خبر داد وتصریح کرد: تا پایان سال 150 روستای دیگر در این استان به شبکه اینترنت وصل خواهد شد.

وی ابرازداشت: کارگزاران دفاتر خدمات ارتباطی روستایی به زودی ساماندهی و مشکلات حقوقی و بیمه ای آنها حل خواهد شد.

7530/8134/671/1859
کد N470129

وبگردی