آفتاب

قطعنامه تحریم گروه های شورشی لیبی به تصویب شورای امنیت رسید

قطعنامه تحریم گروه های شورشی لیبی به تصویب شورای امنیت رسید

نیویورک- ایرنا- مارک لیال گرنت نماینده دائم انگلیس گفت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در یک نشست غیر علنی به اتفاق آرا، قطعنامه 2174 برای تحریم گروه های مسلح شورشی در کشور لیبی را به تصویب رساندند.

مارک لیال گرنت نماینده دائم کشور انگلیس و رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: اعضای این شورا به اتفاق آرا قطعنامه تازه ای را مبنی بر تحریم گروه های مسلح شورشی لیبی به تصویب رسانده اند.

به گفته وی، تصویب قطعنامه اخیر نشان دهنده رای قاطع جامعه بین المللی به مقابله با کسانی است که برای رسیدن به اهداف سیاسی به زور و درگیری های مسلحانه متوسل شده و روند تحولات سیاسی در کشور لیبی را به مخاطره انداخته اند.

رییس دوره ای شورای امنیت یاد آور شد که در قطعنامه مذکور همچنین بر دامنه تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود سلاح های غیر قانونی به خاک لیبی افزوده شده است.

گرنت افزود:بر اساس توافق اعضای شورای امنیت،کمیته ویژه تحریم لیبی هفته آینده نشستی را به منظور پیگیری تحریم های تازه و مشخص ساختن نام افرادی که به موجب این قطعنامه مورد تحریم قرار خواهند گرفت، برگزار خواهد کرد.

نماینده دولت انگلیس یاد آور شد که اعضای شورای امنیت دراین نشست یک صدا خواستار توقف درگیری های خشونت آمیز در لیبی و از سرگیری مذاکرات به منظور حل اختلافات سیاسی میان گروه های مختلف شده اند.

به گفته رییس شورای امنیت سازمان ملل، اعضای این شور به پینشهاد ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با صدور بیانیه ای سرنگون کردن یک هلیکوپترمتعلق به کمیته ویژه سازمان ملل در کشور سودان جنوبی را محکوم کرده ومرگ سرنشینان روسی آن را به دولت روسیه و خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفته اند.

گرنت اضافه کرد که در این بیانیه از دولت سودان جنوبی و کمیته سازمان ملل در این کشور خواسته شده است تا بی درنگ هیاتی را مامور تحقیق در مورد این حمله و مجازات عاملان آن کنند.

اروپام-4-541 **1917
کد N470106

وبگردی