آفتاب

استاندار سیستان وبلوچستان برشکل گیری شورای کارشناسان ادارات تاکیدکرد

استاندار سیستان وبلوچستان برشکل گیری شورای کارشناسان ادارات تاکیدکرد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شورای کارشناسان ادارات استان با هدف انتقال نظرات آنان در رابطه با وضعیت نظام ادارای باید هر چه سریعتر شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، ˈعلی اوسط هاشمیˈ چهارشنبه شب درهمایش روز کارمند و بسیج کارمندی درتالار فردوسی زاهدان با بیان اینکه مسوولیت این مهم برعهده معاون توسعه ومنابع انسانی استانداری باهمکاری مدیران تمام دستگاههای اجرایی استان است افزود: ایجاد این شورا کمک شایان توجهی به جمع بندی نظرات کارشناسی پنهان این افراد دررابطه با موضوعات بخشی وفرابخشی دراستان دارد.

وی اظهارداشت:مدیران دستگاههای اجرایی باید با ابلاغ این موضوع کارشناسان موفق وکارآمد خود را برای عضویت دراین شورا معرفی کنند.

وی با تاکید برتاثیر هم اندیشی درتوسعه استان گفت:هشت میز کار تخصصی متشکل ازکارشناسان ومتخصصان اداری، دانشگاهی و اعضای تشکل های غیر دولتی با محوریت مدیران برای هم اندیشی دراجرای هشت پروژه بزرگ استان در بخش های مختلف ازجمله معدن، بنادر، گاز، پتروشیمی، آبیاری تحت فشار و راه آهن تشکیل می شود.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به اینکه درسه سال گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی دراستان نداشتیم باید ازدو سال باقی مانده از برنامه پنجم توسعه با اندیشیدن به جهش انفجاری توسعه این عقب افتادگی را جبران کنیم تا بتوانیم با قوت وارد اجرای برنامه های ششم توسعه شویم.

وی گفت: برای رساندن سیستان و بلوچستان به وزن استان های برخوردار باید از ظرفیت ها و سرمایه های انباشت شده دراستان به بهترین نحو استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بسیج می تواند زمینه ساز اقتدار جامعه در همه بخش ها باشد بیان کرد: درارتباط با پیشرفت نظام اداری نیازمند داشتن روحیه بسیجی و حرکت جمعی هستیم تا درزمان بودن برعرصه مسوولیت برای برآوردن حاجات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

معاون توسعه ومدیریت منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با تبریک روز کارمند و بسیج کارمندی گفت: پیگیری مستمر برای ارتقا رضایتمندی مردم، منظم ودانش گرا بودن، دور بودن از فساد وکاغذ بازی، پاسخ گویی وخدمتگزاری به ملت از مهمترین ویژگی های نظام اداری کارآمد است.

ˈزهرا اربابیˈ مسوولیت پذیری، نظم و ترتیب در کار، امانت داری، تعهد و جلب اعتماد مردم رااز دیگر شاخصه های نظام اداری موفق عنوان کرد و افزود: بر اساس سیاست های کلی نظام، نقشه راه مطرح شده در دولت تدبیر و امید و آمار جمع آوری شده از53 دستگاه اجرایی سیستان و بلوچستان، به طور جدی در حال تدوین سند توسعه منابع انسانی استان هستیم.

وی اظهارداشت: براساس آمار جمع آوری شده مجموع کارکنان رسمی و پیمانی با مدرک لیسانس وبالاتر درادارات استان 47درصد، کارکنان رسمی وپیمانی فوق دیپلم وپایین تر53 درصد، کارکنان قراردادی لیسانس وبالاتر 28درصد و کارکنان قراردادی فوق دیپلم وپایین تر72درصد است بنابر این توجه به توانمندسازی کارکنان در اولویت برنامه ها قرار دارد.

او تاکید کرد: تمام کارکنان ادارات باید خدمت به مردم و پاسخگویی به خواسته های به حق آنان را به عنوان یک وظیفه اساسی در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

فرمانده بسیج کارمندان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه بسیح تنها گزینه برای وحدت سیاسی، اجتماعی، مذهبی و قومی است گفت: باید از ظرفیت های بسیج در الگوی مدیریت جهادی استفاده بهینه کرد.

سرهنگ ˈمحمدعلی میریˈ افزود: 240 پایگاه بسیج در ادارات مختلف استان تشکیل شده و 18 هزار کارمند بسیجی در استان برای ایجاد امنیت اداری، کاهش فساد، رشد سلامت و کارسازی به منظور خدمت به مردم انجام وظیفه می کنند.

به گزارش ایرنا، شماری از مدیران بسیجی دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در پایان این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند. ک/2

7307 / 653/1859
کد N470105

وبگردی