آفتاب

اشتاین مایر : دولت آلمان قصد کمک نظامی به کردهای عراق را دارد

اشتاین مایر : دولت آلمان قصد کمک نظامی به کردهای عراق را دارد

تهران ؛ ایرنا - وزیر امورخارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد : دولت این کشور روز یکشنبه آینده در مورد کمک های نظامی خاص برای نیروهای کرد عراق در نبرد با داعش در شمال عراق خواهد فرستاد، تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پراگ ، فرانک والتر اشتاین مایر در جریان دیدار ازجمهوری چک در یک کنفرانس خبری در پایتخت این کشور گفت :ˈ ما باید با ارسال برخی تجهیزات خاص براساس بنیه و توانایی مان به آنها کمک کنیم تا بتوانند با داعش بجنگند و آنها را از تصرف کل منطقه و برقراری یک خلافت بازدارند. ˈ

وی گفت : دولت آلمان تا هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته ولی به گمان من باید در روز یکشنبه یک تصمیم قطعی در مورد نوع کمکها گرفته شود. ˈ

در همین حال ، در پراگ ، دولت چک ارسال مهمات و نارنجک دستی برای نیروهای کرد را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی چک ( سی تی کی ) ، این مهمات که ارزش آنها حدود دو میلیون دلار است توسط نیروهای امریکا به عراق حمل خواهد شد.

تصمیم هفته گذشته آلمان مبنی بر کمک به کردهای عراق به منزله نقض اصل عدم ارسال سلاح از سوی این کشور به مناطق جنگی است که پس از جنگ جهانی دوم رعایت شده است .

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفته است نسل کشی در شمال عراق تدابیر استثنایی آلمان را توجیه می کند.

این در حالی است که نظر سنجی ها در آلمان نشان می دهد که مردم این کشور تمایلی به مداخله آلمان در نقاط جنگی ندارند و حداقل 63 درصد مردم مخالف ارسال سلاح برای کردهای عراق هستند.

مترجمام 1403 **1917
کد N470102

وبگردی