آفتاب

وزیر بهداشت: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شیروان کند پیش می رود

وزیر بهداشت: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شیروان کند پیش می رود

بجنورد - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کار ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهر شیروان در استان خراسان شمالی پبشرفت کندی دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈسیدحسن هاشمیˈ عصر چهارشنبه در آغاز سفر سه روزه خود به استان خراسان شمالی، در بازدید از بیمارستان در حال ساخت شیروان، افزود: به نظر من کار ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهر شیروان 30 درصد هم پیشرفت ندارد.

وی گفت: باید در روند ساخت این بیمارستان بازنگری شده و اجرای طرح شتاب بگیرد زیرا این پروژه جزو نیازهای درمانی و ضروری مردم دومین شهرستان خراسان شمالی است.

پیمانکار ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شیروان نیز به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قول داد این طرح تا تیر ماه سال 95 به اتمام رسیده و تحویل وزارت بهداشت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان، ضمن اهدای شاخه گل به بیماران این بیمارستان با شماری از آنان به گفت و گو نشست.

دکتر هاشمی در حاشیه بازدید از این مرکز درمانی هدف از دیدار خود با بیماران را آشنایی با مسایل و مشکلات بیماران و مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: تداوم این بازدیدها منجر به ارایه خدمات هرچه بهتر در مراکز درمانی می شود.

وی همچنین به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح تا چند سال آینده به طور کامل عملیاتی خواهد شد که نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری و کاهش هزینه های درمانی برای مردم خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی در هفته آینده اشاره کرد و افزود: کمبودهای مراکز درمانی در این سفر به اطلاع رییس جمهوری خواهد رسید تا تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ شود.

دیدار با آیت الله ˈحبیب الله مهمان نوازˈ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از دیگر برنامه های روز چهارشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان خراسان شمالی است.

جراحی چند بیمار نیازمند در روستای ˈعشق آبادˈ مانه و سملقان، بازدید از بیمارستان آشخانه و همچنین حضور در سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح دانشکده بهداشت و بازدید از طرح های در حال ساخت بیمارستان 320 تختخوابی و خوابگاه دانشجویی بجنورد از برنامه های روز دوم حضور دکتر هاشمی در استان است.

افتتاح کلینیک ویژه دانشگاه، حضور در نشست هیات رییسه ستاد تحول سلامت دانشگاه، بازدید از بیمارستان بجنورد و شرکت در آیین روز پزشک و داروسازی را از دیگر برنامه های روز دوم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان شمالی عنوان شده است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، حضور در مزار شهید گمنام، افتتاح دانشکده دندانپزشکی، بازدید از دانشکده پزشکی، افتتاح ˈآی سی یوˈ بیمارستان امام علی و افتتاح همزمان چند پایگاه اورژانس و پایگاه بهداشت، کلنگ زنی 17طرح و بازدید از طرح تحول در بیمارستان و دانشکده اسفراین از برنامه های روز سوم حضور دکتر هاشمی در خراسان شمالی است.

بنا به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به استان خراسان شمالی، 382 طرح بهداشتی و درمانی کشور را به طور همزمان افتتاح می کند.

این طرح ها شامل 144 خانه بهداشت، 36 مرکز بهداشت، 54 مرکز اورژانس پیش بیمارستانی یا جاده ای، 11 آزمایشگاه، پنج بیمارستان، 15 خانه پزشکان، شش ساختمان دانشکده، 10 درمانگاه و چهار اورژانس بیمارستانی از طرح های قابل افتتاح در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هفته دولت به شمار می رود.

بر اساس این گزارش از دیگر طرح های بهداشتی و درمانی قابل افتتاح در این هفته، تکمیل و تجهیز 76 بخش بیمارستانی، 18 ساختمان دانشگاه و دانشکده و 14 ساختمان اداری بیمارستانی است.

وزیر بهداشت در سفر سه روزه خود همچنین با توجه به استقرار شعبه شرق موسسه خیریه نورآوران سلامت در خراسان شمالی روز پنجشنبه نیز با حضور در روستای ˈعشق آبادˈ در شهرستان مانه و سملقان به جراحی چشم بیماران محروم این منطقه خواهد پرداخت.

7186/623/626
کد N470017

وبگردی