آفتاب

کمیساریاری حقوق بشر سازمان ملل خواستار کمک به کودکان عراقی شد

کمیساریاری حقوق بشر سازمان ملل خواستار کمک به کودکان عراقی شد

تهران-ایرنا- ˈفاضل الغراویˈ عضو کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در عراق روز چهارشنبه خواستار کمک هر چه سریعتر جامعه جهانی به کودکان عراقی شد.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی ˈالنشرهˈ، ˈالغراویˈ در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: کودکان عراقی با فاجعه انسانی حقیقی به سبب حملات و بمباران های وحشیانه داعش در استان های نینوا و صلاح الدین روبه رو هستند.

الغراوی افزود: تعداد کودکان عراقی که در پی حملات عناصر تروریستی داعش کشته شدند به یکهزار تن رسیده است. این در حالی است که بیش از 400 هزار کودک دیگر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

وی ادامه داد: این کودکان سرپناهی جز بیابان های خطرناک و نا امن ندارند. بسیاری از نوزادان به هنگام تولد به دلیل شرایط نامساعد اردوگاه ها، جان خود را از دست دادند. کودکان بسیاری نیز پس از مهاجرت اجباری از شهر خود از خانواده هایشان جدا شدند. داعش نیز بسیاری از کودکان را برای فروش در بازار ربوده است.

عضو کمیسیون عالی حقوق بشر در عراق افزود: عناصر تروریستی داعش بسیاری از کودکان موصل که زیر 15 سال سن دارند را برای اجرای عملیات های تروریستی به کار گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

الغراوی از سازمان ملل و صندوق کودکان این سازمان(یونیسف) خواست هر چه زودتر کمک انسانی را به ویژه آب آشامیدنی، غذا، شیر و داروهای مورد نیاز برای کودکان عراقی ارسال کنند.

وی همچنین از سازمان ملل و نیروهای امنیتی خواست تا برای رساندن کمک های ضروری و اساسی به کودکان مورد محاصره در مناطق ˈسنجارˈ و ˈامرلیˈ پل هوایی انسانی ایجاد کنند.

حدود 12 هزار نفر از ساکنان آمرلی اکنون بیش از 2 ماه است که در محاصره تروریست ها قرار دارند و به خاطر شیعه بودن و همچنین مقاومت در برابر آن ها با خطر قتل عام روبه ر و هستند.

علاوه بر خطری که از جانب گروه تروریستی داعش، ترکمن های آمرلی را تهدید می کند، ساکنان این منطقه با کمبود آب، غذا و انرژی نیز روبه رو هستند.

رسانام**9329**1010
کد N469960

وبگردی