آفتاب

گسترش ابعاد رسوایی اذیت و آزار جنسی کودکان در انگلیس

گسترش ابعاد رسوایی اذیت و آزار جنسی کودکان در انگلیس

لندن – ایرنا- همزمان با روشن تر شدن ابعاد رسوایی اذیت و آزار جنسی کودکان در شهر روترهام انگلیس،یک بنیاد کمک رسانی به کودکان این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که این اتفاق تکان دهنده تنها به این شهر اختصاص نداشته است.

ˈجواد خان ˈ مدیر اجرایی بنیاد خیریه ˈبارنادوˈ در گفت وگو باخبرنگاران گفت این بنیاد با توجه به اینکه وقوع این اتفاق تنها مربوط به شهرروترهام در ۲۵۰ کیلومتری شمال لندن نبوده، در حال همکاری با شورای های محلی سراسر این کشور برای کمک رسانی به آنان برای جلوگیری از این روند است.

نتایج تکان دهنده یک تحقیق مستقل در انگلیس که روز سه شنبه منتشر شد، حاکی از اذیت و آزار جنسی حدود یکهزار و 400 کودک در طی یک دوره 16 ساله تنها در شهرˈ روترهامˈ واقع در یورکشایرجنوبی در شمال انگلیس است.

پرفسور الِکسیس جِی» تهیه کننده این تحقیق، روز سه شنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران از رفتار خشونت آمیز جنسی صورت گرفته با کودکان در شهر روترهام در فاصله سالهای 1997 تا 2003 میلادی و بی توجهی مقام های شهری و پلیس این شهر به گزارش های مربوط به این رفتارها در دوره یاد شده ، پرده برداشت.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه ˈبارنادو ˈ همچنین گفت که این بنیاد سالانه به بیش از 2هزار کودک انگلیسی که مورد اذیت و آزار جنسی قرار می گیرند، کمک رسانی می کند.

وی با اشاره به استعفای رییس شورای شهر روترهام بعد از انتشار گزارش ˈالکسیس جی ˈ، تصریح کرد مسوولان و مقام های محلی انگلیس در میانه اتهام زنی ها در رابطه با این رسوایی، نبایستی قربانیان این رویداد را فراموش کنند.

به دنبال انتشار گزارش ˈالکسیس جی ˈ، رییس شورای شهر روترهام به دلیل آنچه آن را ˈیک شکست آشکار دستجمعیˈ به منظور متوقف کردن بهره برداری جنسی از کودکان این شهر طی 16 سال گذشته خواند، استعفا کرد.

در حال حاضر فشارها برای وادار کردن کمیسر پلیس و جرایم یورکشایرجنوبی که در دوره زمانی 2005 تا 2010 میلادی، مسوولیت خدمات مربوط به کودکان در شورای محلی روترهام را برعهده داشته، افزایش یافته است.

ˈشائو رایت ˈ که از سوی افکار عمومی بویژه رسانه های گروهی متهم به قصور در رسیدگی به شکایت ها و گزارش های صورت گرفته درمورد سوء استفاده های جنسی از کودکان شهر روترهام شده، تاکنون حاضر به قبول مسوولیت خطای صورت گرفته و استعفا نشده است.

برخی از قربانیان این رویداد تکان دهنده به رسانه های گروهی انگلیس گفته اند که به رغم گزارش سوء استفاده های صورت گرفته از آنان به پلیس، هیچگاه شکایت شان مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

اروپام ** 1** 1552
کد N469924

وبگردی