آفتاب
شریعتمداری در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی:

دولت با تسهیل قوانین از تولید انرژی های پاک حمایت می کند

دولت با تسهیل قوانین از تولید انرژی های پاک حمایت می کند

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 98 درصد از مصرف انرژی و سوخت نیروگاه های کشور از طریق انرژی فسیلی بدست می آید، گفت: دولت با تسهیل قوانین از تولید انرژی های پاک حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان ملارد اظهار داشت: خوشحالم که در هفته دولت از واحدهای ارزشمند تولید انرژی کشور رونمایی می شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت افزود: امنیت و آسایش امروز در گرو پایداری های شهیدان بویژه شهیدان دولت بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در هفته دولت ضرورت دارد تا دولتمردان گوشه ای از خدمات و تلاش های خود را به گوش مردم برسانند، تصریح کرد: امروز در محضر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور گزارشی از عملکرد یکساله دولت را خدمت ایشان ارائه کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به مواهب بزرگ کشورهای اسلامی گفت: معادل 400 میلیارد بشکه مجموع ذخایر گازی و نفتی ما است و این مجموعه ذخایر ما را در رده بالای اولین دارنده نفت و گاز جهان قرار داده است و در این زمینه جزء نام‌آوران محسوب می شویم.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم علی‌رغم وجود چنین جایگاهی در ذخایر سوخت فسیلی در کشور ما افکار و اندیشه‌های این مرز و بوم حرکت شتابنده‌ای در عرصه تولید انرژی پاک دارد و روند بسیار خوبی را در این زمینه در کشور آغاز کرده است.

شریعتمداری با اشاره به کمبود مقررات و قوانین حمایتی از تولید انرژی‌های پاک توضیح داد: دولت یازدهم اعتقاد دارد که باید از جوانان و دانشمندان در این زمینه حمایت کند و امیدواریم بتوانیم با تدوین قوانین و پشتیبانی از این نوع کارها روند تولید انرژی های پاک را تسریع بخشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به لایحه خروج از رکود دولت بیان کرد: در عرصه خروج از رکود آن هم خروج بدون تورمی، 170 سیاست جدید اندیشیده شده که تامین اعتبارات و مشوق های لازم جهت تولید انرژی با استفاده از سوخت پاک یکی از آنان است.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی تا چند سال آینده روند شتابانی به خود خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: مصرف انرژی 70 درصد در آینده ای نزدیک افزوده خواهد شد اما در کنار آن سهم سوخت فسیلی به میزان 20 درصد کاهش می یابد.

شریعمتداری افزود: روند حرکت به سمت انرژی های نو در دنیا در طی 5 سال گذشته از 4.7 به 6.2 درصد رسیده اما در کنار آن، در کشور ما نیز قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: بالغ بر 98 واحد مصرف انرژی و مصرف سوخت نیروگاه های کشور فسیلی است و تنها 2 درصد به سایر اقلام تعلق دارد که امیدواریم در آینده نزدیک قدم های محکم و بهتری را برداریم.

شریعتمداری همچنین با قدردانی از بخش خصوصی که در زمینه تولید سوخت پاک قدم برداشته است، گفت: امیدواریم با حمایت ها و تشویق دولت، تولید سوخت های پاک روند شتابنده ای به خود گیرد.

کد N469882

وبگردی