آفتاب

رییس صلیب سرخ روسیه: آماده همکاریهای گسترده با هلال احمر ایران هستیم

رییس صلیب سرخ روسیه: آماده همکاریهای گسترده با هلال احمر ایران هستیم

مسکو-ایرنا- ˈراییسا لوکوتسوواˈ رییس جمعیت صلیب سرخ روسیه از آمادگی این نهاد برای همکاری های گسترده با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

لوکوتسووا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به علاقمندی جمعیت صلیب سرخ روسیه برای همکاری با هلال احمر ایران افزود: علاوه بر همسایگی دو کشور، اهداف و چالش های مشترک ایران و روسیه و جمعیت های امداد رسانی دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی از مهم ترین عرصه های برای همکاری صلیب سرخ روسیه با هلال احمر به تبادل تجربیات در عرصه امداد رسانی، آموزش پرسنل و کمک رسانی در عرصه مهاجران خارجی اشاره کرد.

لوکوتسووا با اشاره به دیدار خود با محمد فرهادی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این دیدار بسیار مهمی بود و در آن دو طرف علاقمندی خود را برای گسترش همکاریهای دوجانبه اعلام کردند.

وی توضیح داد: روابط با جمعیت هلال احمر ایران برای جمعیت صلیب سرخ روسیه بسیار مهم است و به آشنایی و استفاده از دستاوردهای ایران در عرصه های امدادرسانی، درمان و پیشگیری اهمیت فراوان قایل هستیم.

رییس جمعیت صلیب سرخ روسیه امضای تفاهم نامه میان این جمعیت و جمعیت هلال احمر کشورمان را گام بسیار مهمی برای توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه امدادرسانی عنوان کرد و ادامه داد: این سند پایه و اساس همکاریها بین صلیب سرخ روسیه و هلال احمر ایران را فراهم می کند و زمینه حقوقی برای این همکاریها را به وجود می آورد.

لوکوتسووا به عزم طرف روسی برای گسترش همکاریها با طرف ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد دیدار امروز با دفتر ریاست جمهوری روسیه صحبتی داشتم و آنها هم از گسترش همکاریهای میان صلیب سرخ روسیه و هلال احمر ایران استقبال فراوان کردند و امیدوارم دوستی بین دو جمعیت ادامه و تقویت یابد.

وی در مورد دیدار خود با رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر ایران شریک ما است اما دیدار امروز سطح همکاری های دو جمعیت را ارتقاء می بخشد و امیدوارم در عرصه های مهمی همچون امدادرسانی و کمک به مهاجران خارجی همکاری های گسترده ای داشته باشیم.

رییس جمعیت صلیب سرخ روسیه با اشاره به تاریخچه 147 ساله فعالیت این سازمان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران هم حدود یک قرن فعالیت می کند و در این مدت تجربه های گرانبهایی اندوخته است.

وی افزود: امیدوارم همکاری های جمعیت صلیب سرخ روسیه و جمعیت هلال احمر ایران به توسعه روابط دو کشور بیانجامد و به نوبه خود برای گسترش همکاریها اعلام آمادگی و برای نیل به این هدف تلاش می کنیم

اروپام*3*391*518 **1010
کد N469807

وبگردی