آفتاب

کارگروه مطالعات منطقه ای در دانشکده خبر راه اندازی می شود

کارگروه مطالعات منطقه ای در دانشکده خبر راه اندازی می شود

تهران-ایرنا-رییس دانشکده خبر از مذاکره با دانشکده مطالعات جهان برای امضای تفاهم نامه همکاری به ویژه برای راه اندازی کارگروه مطالعات منطقه ای خبر داد

محمود احمدی افزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: درحال رایزنی برای همکاری جهت برگزاری کارگاه های مشترک و تسهیل دسترسی دانشجویان به اسناد و منابع کتابخانه ای هستیم.

وی با اشاره به رشته های موجود در دانشکده خبر گفت: خبرنگاری بین الملل (کارشناسی ارشد)، خبرنگاری و مترجمی خبر (کارشناسی پیوسته)، خبرنگاری با گرایش ورزشی، خبرنگاری با گرایش سیاسی-اقتصادی، خبرنگاری با گرایش اجتماعی-فرهنگی، مترجمی خبر، عکاسی تبلغات ، مجری گری، گویندگی و دوبله، مدیریت و تبلیغات فرهنگی (کارشناسی ناپیوسته) و خبرنگاری، عکاسی خبری و روابط عمومی (کاردانی حرفه ای) از جمله رشته های این دانشکده هستند.

وی تصریح کرد: ترم آینده دانشکده خبر علاوه بر جذب دانشجو در رشته های یاد شده در رشته کارشناسی ناپیوسته روابط عمومی با گرایش رسانه نیز برای نخستین بار پذیرش دانشجو خواهد داشت.

رییس دانشکده خبر ادامه داد: همچنین با توجه به برگزاری مرحله اول و دوم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز از مهر ماه 10 نفر به جمع دانشجویان دانشکده در این مقطع اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون و با شرط معدل و در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون کتبی و مصاحبه حضوری صورت می گیرد، یادآور شد: در صورت ثبت نام تعداد دانشجوی مورد درخواست در هر یک از رشته های فوق در مهر ماه تعداد دانشجویان دانشکده به یک هزار و 200 نفر خواهد رسید.

احمدی افزادی با اشاره به تعداد کلاس های برگزار شده طی مهر ماه سال گذشته تا تابستان امسال اظهار کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92 مجموعا 192 کلاس در هفته و با حضور 106 استاد برنامه ریزی و با موفقیت دوره ها اداره و با برگزاری امتحانات پایان ترم و گزارش نمرات دانشجویان این ترم به اتمام رسید.

وی یا بیان اینکه هم اکنون ترم تابستان با تعداد 13 کلاس درس در حال برگزاری است، گفت: برای ترم آینده نیز با توجه به جذب دانشجوی جدیدالورود حداقل 265 کلاس در هفته برنامه ریزی شده است.

احمدی افزادی در مورد اساتید دانشکده خبر نیز اظهار داشت: در دو نیمسال گذشته ثبت نام اساتید در سامانه دانشگاه جامع علمی- کاربردی پیگیری شد، که تاکنون برای حدوداً 30 نفر از اساتید در دانشکده خبر کد مدرسی دریافت شده است.

وی در مورد وسایل کمک آموزشی مورد نیاز دانشکده نیز یادآور شد: هم اکنون با توجه به تعداد دانشجویان و نوع رشته تحصیلی آنان تجهیز تمام کلاسهای آموزشی به ویدئو پروژکتور، تامین فضا برای آتلیه عکس، اتاق کامپیوتر مجهز به حداقل 15 دستگاه کامپیوتر، استودیو صدا و ... از ضروریات امکانات کمک آموزشی مورد نیاز است.

وی در مورد عملکرد معاونت اداری ـ مالی و اداری دانشکده نیز اظهار کرد: این معاونت در فاصله مهرماه سال گذشته تاکنون علاوه بر امور جاریه که ثبت نام ، ثبت واحد، اخذ شهریه ، مکاتبات عادی، ثبت و صدور و بایگانی، نظارت بر عملکرد بخش های مختلف، ایجاد فضای آرام و انضباط اداری و مالی بوده، اقدامات دیگری نیز برای پشتیبانی آموزش و پژوهش با درآمد هزینه هفت میلیارد ریال صورت داده است .

احمدی افزادی در مورد معاونت پژوهشی دانشکده خبر نیز اظهار کرد: هم اکنون اطلاعات سایت قبلی کتابخانه به نرم افزار جدید منتقل شده و اطلاعات صدها سند (کتب و پایان نامه دانشجویی) که فاقد فیش بوده نیز در حال تغذیه به سیستم جدید می باشد.

وی ادامه داد: از ترم آینده نیز در کنار عضویت تمامی دانشجویان در کتابخانه و صدور کارت عضویت، مکاتبه و پیگیری از موسسات و ناشران برای بروزرسانی منابع و خرید کتب جدید انجام خواهد شد.

رییس دانشکده خبر در ادامه با بیان اینکه در پی بازنگری در نظام نامه تصویب و تدوین پایان نامه های دانشجویی و طراحی فرم های جدید که به تصویب شورای پژوهشی رسیده هستیم، گفت: حدود 300 دانشجو در ترم گذشته برای انتخاب موضوع مناسب پایان نامه مراجعه داشته اند که بررسی و تایید موضوعات با هماهنگی مدیران گروه انجام گردید.

این روند کماکان ادامه خواهد یافت و برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های تکمیلی روش تحقیق از جمله مساله یابی، جستجوی علمی، رفرنس دهی و مقاله نویسی برای مشارالیهم با کمک گروه روش تحقیق در حال برنامه ریزی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مشخص شدن عناوین دروس ترم آتی، گروههای علمی موظف به اعلام دروس تحقیق پذیر بوده و در آن صورت با کمک اساتید مربوطه، انجام تحقیقات گروهی کلاسی نیز ساماندهی خواهد شد تا به «مساله محوری» گرایش یابد و قابل انعکاس در سایت دانشکده باشد؛ بانک اطلاعات پایان نامه نیز در حال تدوین است.

احمدی افزادی اظهار کرد: برگزاری منظم جلسات شورای پژوهشی و کمک به طراحی و تصویب کلان پروژه ها و ریزپروژه های تخصصی برای دانشجویان مقطع ارشد خبرنگاری بین المللی ترم جدید با کمک مسئولان گروه های علمی ذی ربط و معاونت آموزش همچنین پیگیری تدوین کلان پروژه های دانشجویان موجود مقطع ارشد از اهداف آتی است.

وی افزود: پیگیری طرح مصوب این معاونت برای راه اندازی دوره ارشد آینده-پژوهی، تدوین استانداردهای جدید شیوه تدریس برای دانشکده، بزرگداشت روز دانشجو و هفته پژوهش با برگزاری مراسم و نمایشگاهی از کتب مرتبط با حوزه رسانه (با تخفیف 20 درصد) و شناسایی و معرفی چهار استاد و چهار دانشجو به عنوان پژوهشگران برتر همچنین تکریم و اعطای جوایز از جمله برنامه های امسال دانشکده بود.

وی در ادامه از پیگیری و هماهنگی برگزاری کارگاه حقوق خبرنگاران فعال در مناطق جنگی برای دانشجویان دانشکده توسط دفتر صلیب سرخ در راستای تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی آن سازمان با خبرگزاری ایرنا خبر داد.

رییس دانشکده خبر خاطرنشان کرد: راه اندازی چند «گروه پژوهشی دانشجویی» با هدفِ مساله یابی و پرورش ایده های نو (کاربردی و بومی) در حوزه رسانه از طریق هم اندیشی، اجرای پژوهش های کمّی و کیفی و برگزاری کارگاه های تخصصی برای علم افزایی و ارتقای دانش و مهارت اعضا، تحت اشراف معاونت پژوهش و فنّ آوری دانشکده از جمله دیگر اقدامات به شمار می رود.

وی گفت: همچنین تهیه بانک جامع اطلاعات اساتید و دانشجویان دانشکده، عضویت در شورای فرهنگی دانشکده و مشارکت در اجرای مصوبات آن شورا از جمله برگزاری همایش ها و نیز کمک به روابط عمومی در برگزاری نشست های دانشجویی و نیز بروزرسانی سایت دانشکده از سایر اقدامات معاونت پژوهشی بوده است.

احمدی افزادی در مورد اقدامات فرهنگی دانشکده نیز اظهار داشت: فعالیت فرهنگی از ابتدای سال 93 تاکنون شامل تقدیر از اساتید و کارکنان، فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی در ایام ولادت و شهادت، اعیاد، اعتکاف، برپایی زیارت عاشورا و ختم قرآن صورت گرفته و تمامی اقدامات در درگاه فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی به ثبت رسیده است.

وی افزود: تشکیل کارگروه های دانشجویی که با نشست مشترک رئیس و معاونین دانشکده با دانشجویان از ابتدای ترم گذشته صورت گرفت که منجر به کارگروههای همچون ˈتهیه چارت، تدوین اهداف، ضرورت، اهمیت و منشور اخلاقیˈ، ˈفرصت ها (درآمد و کارآفرینی) - مزیت و جاذبه هاˈ، ˈتولیدات (سایت، نشر، نوآوری، پژوهش، کارگاههای آموزشی)ˈ، ˈنیازسنجی (مکان و تجهیزات مالی)ˈ و ˈآرامش آفرینی و امور رفاهیˈ شد.

رییس دانشکده خبر خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی نیز تشکلی فعال در دانشکده خبر است که با حمایت کامل دانشکده به فعالیت اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی می پردازد.

فراهنگ(4)**9187**1601**
کد N469766

وبگردی