آفتاب
با موافقت نمایندگان مجلس:

اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

نمایندگان مجلس با اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس جهت ارتقاء کیفیت و کارآمدی مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه، غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار پیشنهاد تغییر دستور را مطرح کرد که جایگزین آن اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس جهت ارتقاء کیفیت و کارآمدی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مخالفت با اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: یکی از دغدغه های نمایندگان، ارتقاء وضعیت مجلس است و باید از طرح‌های پرشتاب در این خصوص پرهیز کرد. ما نیاز به طرح هایی داریم که بررسی های لازم برای آن انجام شده باشد.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران یکی دیگر از مخالفان اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: به این نکته باید توجه کرد که آئین‌نامه داخلی مجلس تنها قانونی است که در قانون اساسی نیز آمده و با دو سوم آراء تغییر می کند و این قاعده بازی است که در این مجلس تغییر کرده است.

وی با اشاره به تغییرات آئین‌نامه مجلس در ادوار گذشته مجلس تصریح کرد: فکر نمی کنم در هیچ مجلسی به این اندازه آئین‌نامه را تغییر داده باشند.

رضا عبداللهی، نماینده مردم ماه‌نشان در موافقت با اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه داخلی مجلس خاطر نشان کرد: آئین‌نامه داخلی نباید تغییر کند، اما این طرحی که نمایندگان مصوب کردند، جزء بهترین طرح‌هایی است که کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس به آن رسیده است.

نماینده مردم ماه‌نشان افزود: رسیدگی مفصل به این طرح، به بعد از تعطیلات مجلس موکول شود، امروز بحث ما رسیدگی خارج از نوبت این طرح است.

به گزارش مهر، اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس جهت ارتقاء کیفیت و کارآمدی مجلس با 114 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

کد N469645

وبگردی