آفتاب
حجت الاسلام صالحی منش تأکید کرد:

موج برنامه‌های دهه کرامت به دیگر کشورها هم برسد

موج برنامه‌های دهه کرامت به دیگر کشورها هم برسد

قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم گفت: موج شورآفرینی برنامه‌های دهه کرامت به دیگر کشورها نیز برسد و مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز از این برنامه ها بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: ملجا و پناه مسلمانان امامزادگان مدفون در خاک این کشور هستند و آستان قدس رضوی که مرکز معنوی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بارگاه حضرت معصومه(س) ملجا نورانی و پاکی است که دل‌های مومنان به سوی این ملجا توجه خاصی دارند و سالانه مسلمانان بسیاری به این خطه از ایران مسافرت می کنند.

استاندار قم با بیان اینکه امامزادگان پناه مسلمانان و مکانی برای ترویج معارف اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمام برنامه هایی که به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود قابل توجه است و ارزشمندترین برنامه ها و طرح ها باید مورد نظر باشد.

وی در ادامه به شورآفرین بودن برنامه ها در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: موج برنامه های این دهه باید به دیگر کشورها نیز برسد و مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز از این برنامه ها بهره بگیرند.

حجت الاسلام صالحی منش ادامه داد: در ایام محرم و صفر، مسلمانان برنامه‌های شورانگیز و مناسبی در برپایی یاد و هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا برگزار می کنند، دهه کرامت نیز فرصت خوبی است تا زمینه برگزاری مناسب این ایام در کشورهای اطراف و مسلمان نشین برگزار شود.

وی با تاکید بر اجرای هرچه باشکوهتر برنامه های تبلیغی و تاثیرگذار تصریح کرد: رسانه ملی در این زمینه نقش قابل توجهی دارد و امید است در این زمینه به خوبی وارد میدان شود.

مشارکت 31 دستگاه و نهاد در برگزاری برنامه های دهه کرامت

پیش از سخنان استاندار قم، حجت السلام حمید رضا ارباب سلیمانی، مسئول شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت به ارائه گزارش در خصوص برنامه های اجرایی در دهه کرامت پرداخت و اظهار کرد: 31 دستگاه فرهنگی، معنوی و اجرایی در برگزاری برنامه های دهه کرامت مشارکت داشته اند.

وی گفت:  هماهنگی و برنامه ریزی های لازم بین این دستگاه ها سبب شده است تا شاهد ايجاد يك جريان فرهنگي در سراسر كشور باشيم و همه تلاش ما بر اين جهت است تا بتوانيم جشن‌هاي خودجوش مردمي را داشته باشيم.

مسئول شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت اظهار داشت: 30 هزار مسجد و بقاع متبرکه در سراسر کشور نسبت به برگزاری برنامه های ایام میلاد حضرت معصومه(س) و شاه خراسان اعلام آمادگی کرده اند و محور برنامه های فرهنگی و مذهبی این مکان ها هستند.

وی با اشاره به اینکه 22 میلیون جمعیت در روستاها ساکن هستند، گفت: با تاکید و اهمیت به عدالت فرهنگی در شهر و روستا، برنامه های فرهنگی در 63 هزار روستا برگزار می شود.

تجلیل از زنان نخبه روستایی و عشایری، برگزاری مسابقات مذهبی و ورزشی، برنامه های ویژه مهدهای کودک با عنوان خادمان کوچک رضوی، برنامه زیر سایه خورشید و ... از برنامه هایی است که وی به اجرای آنها در ایام کرامت اشاره کرد.

شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال 86  نظر به سازماندهی و ساماندهی جریانات خودجوش این ماموریت را به دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور واگذار کرد.

برگزاری 350 هزار مراسم به صورت خودجوش و مردمی با استفاده از ظرفیت  تشکل ها و مراکز مرتبط با دستگاه های عضو همانند مساجد، بقاع متبرکه، مرتاکز آموزشی، مهدهای کودک پیش بینی شده است.
 

کد N469627

وبگردی