آفتاب

گزارش سازمان ملل از جنایات داعش در سوریه

گزارش سازمان ملل از جنایات داعش در سوریه

بازرسان سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کردند سوریه و تروریست‌های داعش مرتکب جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت در این کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این بازرسان اعلام کردند: نیروهای داعش در شمال سوریه عملیاتی را که شامل قطع اعضای بدن، اعدام در ملاء عام و شلاق زدن است، انجام می‌دهند.

این گروه در گزارش 45 صفحه‌ای خود در ژنو آورده است، نیروهای دولتی سوریه نیز از بمب‌های بشکه‌ای استفاده می‌کنند و اقدامات ناقض آنها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: خشونت‌ها در سراسر مرزهای سوریه ادامه یافته و افراط گرایی در نواحی مرزی باعث افزایش خشونت‌های وحشیانه می‌شود. همچنین افزایش مرگ بازداشتی‌ها در زندان‌های سوریه گزارش شده و تحلیل‌های پزشکی قانونی از 26 هزار و 948 تصویر بین سال‌های 2001 تا 2013 از مراکز بازداشتی و زندان‌های سوریه نشان دهنده شکنجه‌های سیستماتیک و مرگ بازداشت شدگان است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: این بررسی هشتمین مورد از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سه سال قبل محسوب می‌شود و بر مبنای 480 مصاحبه و شواهد مستند به دست آمده توسط کارشناسان این گروه تحقیقاتی است.

علاوه بر این نیروهای داعش که در سراسر مرز عراق با سوریه فعالیت می‌کنند به شدت بر رفتارهای تهاجمی خود افزوده و به شدت باعث افزایش رعب و وحشت میان سکنه شده‌اند که از جمله آن می‌توان به اعدام در ملاء عام و شلاق زدن اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: کودکان در این اعدام‌ها حضور دارند و با چشمان خود نظاره‌گر اعدام زنان و مردان به ویژه مردان هستند. نیروهای داعش به انجام شکنجه، قتل، اقدامات سرکوب گرایانه و حملاتی دست زده‌اند که باعث شده تا بسیاری از غیرنظامیان و سکنه استان‌های حلب و رقه منازل خود را ترک کنند. این اقدامات جنایت علیه بشریت است.

پائولو پینه رو، رئیس این هیات بازرسان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: داعش یک خطر واضح و آشکار برای غیرنظامیان به ویژه اقلیت‌ها است.

کارشناسان این هیات سازمان ملل همچنین در گزارش خود بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند تا خشونت‌های صورت گرفته در سوریه را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد.

انتهای پیام

کد N469581

وبگردی