آفتاب
العبادی:

مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری بین المللی است

مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری بین المللی است

مامور تشکیل دولت جدید عراق در دیدار با فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، خشکاندن منابع مالی تروریسم را ضامن ثبات منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس صبح امروز به سوی عبدالکریم الفدعوس اللهیبی و دو نفر از نزدیکانش در کرکوک تیراندازی کردند که به کشته شدن همه آنها انجامید.

از سوی دیگر حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه در دیدار با ژنرال لوید اوستن فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا و مامور پرونده خاورمیانه بر ضرورت خشکاندن منابع تروریسم در عراق و منطقه برای تضمین ثبات آن تاکید کرد.

العبادی تاکید کرد: عراق در حال حاضر با دشمنی روبرو است که همه شیوه های جنایتکارانه و غیرانسانی را به کار می گیرد و این وضع، همکاری بین المللی و تشکیل منظومه جهانی را برای نابودی آن طلب می کند.

مامور تشکیل کابینه در عراق افزود: همکاری امنیتی عراق و آمریکا بر اساس توافقنامه استراتژیک امضا شده میان دو کشور مهم است و باید حمایت بین المللی از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم برای رهایی از شر داعش وجود داشته باشد.

لوید اوستن نیز از پیشرفت عملکرد نیروهای امنیتی عراق خبر داد و افزود: آمریکا آماده کمک به عراق در زمینه امنیتی و آموزش نیروهای عراقی است.نیروهای عراقی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

کد N469558

وبگردی